Klacht: Niet geleverde pre-paid sim-kaart

op 24 augustus 2016 over Telfort in de categorie Mobiele Telefonie

Afgelopen zaterdag(20/08) een pre-paid simkaart besteld; \\\\\\\”voor 19.30 besteld, dan heb je hem morgen in huis\\\\\\\” kosten €7,50 met €10,00 beltegoed en zonder verzendkosten\\\\\\\”. Klonk goed……..
In de kleine letters zal wel de uitzondering staan \\\\\\\”alleen op werkdagen\\\\\\\” levering zou dinsdag plaats gaan vinden volgens de retour mail…maar goed, nog steeds acceptabel.
Dinsdag vol verwachting bij de voordeur….levering zou tussen 16.30 en 20.00uur plaats gaan vinden volgens de track en trace van POST.NL.Handtekening vereist!
Om 19.00uur nogmaals de zending gevolgd en er was vertraging opgetreden, maar levering zou plaats gaan vinden.
Bij controle om 20.00uur, stond de status op bezorgt om 19.46uur met een onduidelijke krabbel.
Navraag bij de buren leverde niets op en volgens Post.nl moest ik contact op nemen met de verzender. Ik heb Telfort de volgende ochtend gebeld en de situatie uitgelegd. De (service-)desk medewerkster(Bouquet) kwam niet verder als het scherm van Post.nl en vertelde dat zij niets anders kon doen; de levering was bezorgd volgens haar en daar hield de verantwoording van Telfort op. Ik heb haar gewezen op het feit dat ik niets ontvangen had en dat de leveringsovereenkomst door Telfort niet was nagekomen.
Zij hield stug vast aan: dat Telfort geleverd had en dat ik dan maar contact op moest nemen met Post.nl.
Ik vertelde haar dat dit volgen Post.nl als volgt stond weergegeven: \\\\\\\”Als u de geadresseerde bent, dan vragen wij u contact op te nemen met de afzender van het pakket.\\\\\\\”
Ik heb ook aangegeven dat ik niet verantwoordelijk gesteld wil worden voor eventueel misbruik van de niet ontvangen Sim-kaart, je weet immers maar nooit in deze tijd……
Na meer als een half uur heen en weer gepraat en overleg met de collega\\\\\\\’s kwam ze met de volgende oplossing: Ga naar een telfort winkel(ruim 40km VV) en leg daar de situatie uit, betaal eventueel voor een nieuwe simkaart en bel hierna de (service-) desk en dan maken wij de kosten van de sim-kaart aan u over…
Ik heb uitgelegd dat ik niet voor niets een bestelling via internet gedaan had en ik niet na deze telefoonkosten, meer als drie liter benzine, parkeerkosten en wederom telefoonkosten ga maken voor een simkaart van € 7,50.
Hierna heb ik ze nog een prettige dag toegewenst en heb opgehangen.
Telfort wenst niet aan zijn leveringsplichten te voldoen, er is vooruit betaald. bij ontbinding van de koop moet het simkaartje terug gestuurd worden, zou ik mij dan ook kunnen beroepen op post.nl??

Ontbinding van de overeenkomst en mijn geld terug, met vergoeding van de telefoonkosten.
(Met de overige diensten van Telfort, 2 x all in one glasvezel, 2 x mobiel met internet ben ik best tevreden, maar of ik deze ga verlengen is nog maar de vraag)

7 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Telfort

7 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Telfort nog niet in behandeling is genomen.

Reactie van de melder van de klacht Wim van Olderen

4 maanden geleden - Jammer Telfort, struisvogel politiek ten top!!!

Alle klachten die gemeld zijn door Wim van Olderen