Klacht: Niet geleverde pakjes

op 03 september 2018 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Er is bij ons inmiddels 4x binnen 8 weken tijd een pakket ‘kwijtgeraakt’ door of verkeerd bezorgd of men houdt de pakjes zelf maar bezorger geeft in de terminal aan dat het is bezorgd. Dit is tot op heden niet duidelijk geworden. Het is echt te gek voor woorden. Contact met Postnl levert niks op want degene die je spreekt geeft aan dat het pakje is bezorgd, want dat kunnen ze in het systeem zien. Ja ik ook op de track en trace, maar het is niét bij mij thuis bezorgd! Dan krijg je n riedeltje ingestudeerde tekst met ‘vervelend’ en ‘begrijpelijk maar kan niets voor u doen’ en krijg je te horen dat de opdrachtgever contact met hen moet zoeken zodat er een onderzoek kan worden gestart. Op de vraag waarom dat niet gelijk kan worden uitgezocht, tenslotte ben ik degene die voor het pakketje heeft betaald en postnl hoort daar zorgvuldig mee om te gaan en het netjes af te leveren waar het wordt verwacht, bij mij!, krijg ik geen eenduidig antwoord. Weer een riedeltje standaard tekst en moet ik toch de opdrachtgever inschakelen. Echt bagger dienstverlening en service. Wat mij betreft mag Postnl flink worden geboycot en zouden bedrijven andere bezorgdiensten moeten inschakelen zodat Postnl het goed gaat voelen. Gelukkig geven steeds meer bedrijven de keuze voor bezorgdienst. Maar dat zou overal moeten gebeuren, dat je als consument zelf kan kiezen en daardoor op service en dienstverlening kan afrekenen. Voortaan zal ik de bedrijven die alleen gebruik maken van Postnl er op wijzen dat ik als klant het jammer vindt voor hun keus voor bezorgdienst en dat ik om die reden geen bestellingen meer ga plaatsen en of ze willen overwegen om naar andere mogelijkheden te kijken. Ik weet niet wat voor deals Postnl biedt om opdrachtgevers te lokken maar ik heb liever een goede bezorgdienst waarvoor ik verzendkosten betaal dan dat ik gratis verzending heb en te maken krijg met een bagger bedrijf en dito service.

Correcte bezorging: adres naam pakje check!

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

3 maanden geleden - Geachte heer, mevrouw Sbai, Bedankt voor uw bericht op deze website. Wat vervelend om te vernemen dat u zo ontevreden bent over onze dienstverlening. Er zouden meerdere pakketten nietverkeerd zijn aangeboden. Ik kan me voorstellen dat frustrerend kan zijn. Ik wil graag voor u nagaan wat ik hierover in mijn systeem heb staan zodat ik u verder kan informeren over de situatie. Heeft u voor mij de 3S-code(s) van de betreffende pakketten? Ik zie uw reactie graag tegemoet. Met vriendelijke groet, PostNL

Heeft op 03 september 2018 om 11:47 geantwoord

Geachte heer, mevrouw Sbai,

Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL dan kunt u ook altijd terecht bij onze Klantenservice; http:www.postnl.nlklantenservice.

Heeft op 03 september 2018 om 14:53 geantwoord

De geboden oplossing slaat nergens op. Dit is een kwestie van mosterd weken na de maaltijd. Het slaat nergens op. Er is al een onderzoek geweest (aangevraagd door de opdrachtgevers want ik mocht dat zelf niet in gang zetten) en er is geen aansluitend antwoord vanuit post.nl gekomen. Het was oh sorry we weten niet wat er is gebeurd maar helaas kunnen we er niets meer aan doen. De werving en selectie van bezorgers laat te wensen over, blijkt. Bezorgers voeren hun taak NIET correct uit. In eerste instantie neem ik dat post.nl kwalijk want blijkbaar wordt er geen referentie check gedaan of medewerkers worden niet goed ingewerkt en gevolgd of het werk goed wordt uitgevoerd. Kortom er is iets niet pluis.
Om dan nu aan te komen met 'geef ons de barcode en zullen wij het uitzoeken' is in mijn opinie een nep poging om zogenaamd tot een tevreden oplossing te komen. Als dat bij de eerste poging (via opdrachtgevers) niet is gelukt waarom zou dat nu anders zijn? Nee dit heeft voor mij geen toegevoegde waarde en ik heb er totaal geen vertrouwen in dat post.nl nu opeens wel met de waarheid komt over de verdwenen pakjes.

Alle klachten die gemeld zijn door FZS