Klacht: niet geleverd vanwege zogenaamd niet thuis en geen briefje in de bus

op 02 mei 2017 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Nadat op zaterdag avond DHL een 1e poging gedaan had een pakket af te leveren zou gister maandag 1mei 2017 volgens de email een pakket geleverd worden tussen 14 en 18 uur, om 16.30 kreeg ik een mail dat ik niet aanwezig zou zijn geweest en pakket retour depot , dit was ik echter wel ,de hele dag zelfs. In mijn brievenbus gekeken maar geen briefje waarop je kan zien wannneer hij wel komt. Ik vermoedt dat hij dus helemaal niet geweest is . Ik en mijn collegas hebben vanuit mijn kantoor ook zicht op de deur ( die overdag zelfs openstaat ) en de brievenbus.
Gebeld met dhl en kreeg te horen dat bezorger geweest was en dat hij wel een briefje in de bus gedaan heeft……nu word het 2 mei bezorgt in de avond, maar omdat ik het briefje niet heb kan ik dit tijdstip niet wijzigen , ook niet telefonisch en zal het dus weer mislopen vanavond denk ik , of ik moet op mijn kantoor gaan zitten wachten tussen 18 en 21 uur. Ik ben namelijk een bedrijf
Een oplossing hiervoor heeft dhl niet, ook niet contactgegevens van de bezorger zodat ze deze op de hoogte kunnen brengen.
Ben bang dat na een paar dagen het pakket retour Italy gestuurd word.

Gewenste Oplossing:

Als ik even gebeld zou worden of gemaild met een code zodat ik zelf kan bepalen wannneer het bezorgt wordt

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 02 mei 2017 om 14:44 geantwoord

Geboden Oplossing:

Goedemiddag,

Bedankt voor uw bericht. U geeft aan dat de chauffeur niet aangebeld heeft en ook geen kaartje heeft achtergelaten. Uiteraard is dit niet de bedoeling en het spijt me dat u hierdoor langer op uw pakket heeft moeten wachten. Ik heb hiervan melding gemaakt bij het betreffende depot.

U kunt gaan naar deze link: https://dhlparcel.nl/nl/particulier/bezorger-gemist Bij de bezorgcode vult u het pakketnummer is + de postcode waar het geleverd zou worden en dan kunt uw een wijziging doen voor morgen. Ik adviseer deze wijziging wel te doen via een laptop of pc.

Met vriendelijke groet,

Chrissy
DHL Parcel
Klantenservice

Alle klachten die gemeld zijn door john8