Klacht: Niet geleverd en niet traceerbaar

op 18 april 2016 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Besteld bij Amazon UK, track & trace ontvangen waarop je geen resultaten vind bij DHL. Pakket zou 13-4 geleverd worden, nu 16-4 nog steeds niet ontvangen. Volgens DHL geleverd. Zij kunnen het nummer zelf wel traceren maar de klant niet? Toen gevraagd op welke datum en tijd, ik moet het er kennelijk uit trekken. De datum zou 13-4 zijn geweest. Ik weet de tijd nu nog steeds niet. Weer contact, reactie dat het opgegeven adres afwijkt van het adres wat bij DHL bekend is. WAT?! Dus gewoon bij een verkeerd adres afgeleverd dus! Moest van DHL maar met de verzender contact opnemen. Dat had ik al lang gedaan en die zien dat de status update van de verzending voor het laatst 11-4 is geweest.
Conclusie: DHL niet traceerbaar voor ontvanger en verzender. Levert op verkeerde adressen, is onduidelijk over de levering en weigert zelf onderzoek te doen naar de zending.
Helaas al weer de 4e keer dat ik zoiets met DHL meemaak. Ik doe voortaan alleen nog zaken met internetlevernaciers als ze niet met DHL werken.
De service van DHL vind ik buitengewoon slecht en klantonvriendelijk.
Amazon UK heeft overigens onmiddellijk een nieuwe levering verzonden, nu met UPS. Amazon weet kennelijk wel hoe belangrijk hun klanten zijn, en het is nog niet eens hun fout.

Als DHL open en duidelijk communiceert, met bewijs van levering komt, kan aantonen op welke datum en tijdstip op welk adres het geleverd is en vooral ook als het track & trace nummer wat de klant krijgt ook daadwerkelijk te vinden is op de site.

11 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

11 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

11 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 18 april 2016 om 17:25 geantwoord

Beste Gerko511,

Ten eerste mijn oprechte excuses dat u meerdere malen niet tevreden bent over onze service.

Helaas wil Amazone niet dat wij uw zending laten zien. Zij willen graag dat u dit traceert op hun website. Zodat ze zelf de service kunnen verlenen als er iets niet goed gaat.
Amazone heeft ook het label aangemaakt, waarop een foutief adres is gezet. Wij hebben de opdracht van Amazone gekregen om op dat adres te leveren en dat hebben wij ook gedaan.

De rede dat wij geen onderzoek voor u mogen/kunnen opstarten is, omdat u de klant van Amazone bent en Amazone de klant van ons is. Wij kunnen/mogen dus enkel voor Amazone een onderzoek opstarten, zodat wij niet onze klant voorbij lopen.

Ik snap dat dit allemaal heel vervelend voor u is en dat u graag een andere oplossing gehoord had.
Ik wil u graag verder helpen met de zending, maar doordat Amazone een verkeerd adres op uw zending heeft gezet, kan ik deze niet traceren via uw postcode+huisnummer. Het zendingsnummers heeft u helaas niet vermeld.

Nogmaals mijn oprechte excuses voor al het ongemak.

Carola
DHL Klantenservice.