Klacht: Niet geaccepteerd retourboek en uitblijven van terugbetaling creditnota’s.

op 26 oktober 2011 over Iddink in de categorie Boeken

Mijn dochter zit dit schooljaar op het Luzac College. Zij doet Havo 4 en Havo 5 in één jaar. Op de boekenlijst stond voor Frans op de lijst Grandes Lignes Havo Leerjaar 4 (5 katernen). Dit heb ik besteld maar bleek na aanvang van het schooljaar Grandes Lignes Leerjaar 5 (4 katernen) te moeten zijn. Mocht de boeken terug sturen en zouden verrekend worden met de nieuw bestelde katernen. Kreeg echter bericht dat de boeken “beschadigd” waren. Wat bleek, mijn dochter had het folie waarin de 5 katernen gezamenlijk verpakt waren eraf gehaald. De boeken konden nu niet meer verkocht worden volgens Iddink. De katernen waren totaal onbeschadigd, 1x vervoerd naar school omdat de boeken op het Luzac in de kluisjes blijven en niet mee naar huis genomen worden. Mijn dochter kreeg in de eerste les al te horen dat zij de verkeerde katernen had. Ik heb de boeken op mijn verzoek wel van Iddink terug ontvangen. Ik was altijd zeer tevreden over Iddink. Nu blijkt echter dat dat alleen mogelijk is als je iets besteld, betaald en verder geen diensten van hen verwacht. Zeer teleurstellend. Ik heb dit schooljaar voor 850 euro boeken bij hen besteld. Zelf betaald, niet via school ontvangen en betaald.
Tegelijkertijd heb ik een ander boek teruggestuurd en ook opnieuw besteld. De nieuwe bestelling netjes direct betaald. Ondertussen heb ik nog steeds van Iddink géén restitie gehad van het wel door hen geaccepteerde retourboek. Ook heb ik de borgsom van 75 euro van het vorig schooljaar nog niet terug ontvangen.

Uiteraard met spoed terugbetaling van de borg en het geaccepteerde retourboek. Totaal 135,00 euro.
En acceptatie en terugbetaling van de Grandes Lignes 40,50 euro waarbij zij deze keer de verzendkosten voor hun rekening nemen.
Uitgever Noordhoff waar ik de schoolboeken ook rechtstreeks had kunnen bestellen vroeg zich af waarom Iddink er niet "gewoon" een nieuw folie omheen deed om de boeken bij elkaar te verpakken. Deze vraag had ik Iddink al gesteld maar behoorde niet tot hun mogelijkheden.

Alle klachten die gemeld zijn door September9