Klacht: niet geaccepteerd pakket wel aangegeven als zijnde door mij ontvangen

op 14 februari 2018 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Hallo,

Ik heb onlangs een bestelling gedaan van 2 dozen wijn bij Wijnvoordeel.nl. Tot nu toe heb ik een goede ervaring. Bij aflevering vertelde de bezorger mij dat er een fles van een van de dozen gebroken was en drukte mij de andere doos in de handen. Hij wist niet goed wat hij met het probleem moest doen. Even later belde hij weer aan om de afgeleverde doos te scannen.
Ik heb het probleem gemeld bij Wijnvoordeel die mij daarna een nieuwe doos stuurde.
Gisteren kreeg ik een mail van wijnvoordeel waarin ik min of meer van fraude beschuldigd werd omdat bij contact met Postnl beide dozen door de bezorger als afgeleverd gescand waren.
Ik heb Wijnvoordeel gezegd dat er geen sprake van was dat ik de beschadigde doos niet eens gezien had en dat er dus sprake is van, tja, fraude.
Vandaag kwam wijnvoordeel met de boodschap dat we het maar op een misverstand moesten houden met daarbij toch de ondertoon van het wantrouwen. Ik zou graag willen dat Postnl hier toch eens uitzoekt hoe dit nu zit.
De barcode van de bestelling was 3S WVNZ 003950196 en 3S WVNZ 003950197

Met vriendelijke groet

Henk van Schilt

Als ik te horen krijg dat ik ook volgens Wijnvoordeel en Postnl de tweede doos niet in ontvangst heb genomen.

5 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

5 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 14 februari 2018 om 14:14 geantwoord

Geachte heer van Schilt,

Bedankt voor uw bericht. Ik vind het enorm kwalijk dat de wijnfles is gebroken en de bezorger hier verkeerd mee om is gegaan. Ik reageer graag op uw bericht.

Ik begrijp uit uw bericht dat één van de twee dozen een kapotte fles wijn bevatte en de bezorger niet goed wist wat hij hier mee aan moest. Dit is zeer spijtig en ik betreur dan ook dat de situatie is uitgelopen op het feit dat u van fraude wordt beschuldigd.
Er is vanuit Wijnvoordeel een onderzoek opgestart waarbij is aangegeven vanuit Wijnvoordeel dat u geen doos heeft ontvangen. De bezorger heeft echter aangegeven de doos wel te hebben geleverd inclusief de kapotte fles wijn. Hieruit blijkt dat het een welles nietes verhaal wordt, hierdoor kan ik u niet het gelijk, noch het ongelijk geven. Mijn excuses voor het feit dat ik verder niks voor u kan betekenen. Een nieuwe klacht aanmaken voor u is een herhaling van het onderzoek.
Mijn excuses voor het ongemak.

Ik ga ervan uit u op deze wijze voldoende te hebben geïnformeerd.

Heeft op 14 februari 2018 om 14:19 geantwoord

Ik vraag mij af of de betreffende bezorger aan de tand gevoeld is. Op zo'n korte termijn lijkt mij dat onmogelijk. Er zal gekeken zijn naar de scan informatie. De bezorger komt er makkelijk mee weg en zal vast denken dat hij dat in de toekomst nog wel eens vaker kan doen. Een keertje scannen en hup, de ontvanger is de kwaaie pier. Belachelijk.

Alle klachten die gemeld zijn door henkvs