Klacht: Niet eerlijk en klantvriendelijk

op 17 juli 2017 over vidaXL in de categorie Internetshops - Algemeen

We hebben meegedaan aan 2 veilingen (radiators) .
1 hadden we gewonnen , de andere liep nog.
Omdat we een week op vakantie gingen hebben we gewacht met de betaling er zou toch niemand aanwezig zijn voor de ontvangst.
Zoals verwacht werd er een hoger bod geplaatst op de lopende veiling.
Omdat we 2 dezelfde radiators nodig hadden wilde we natuurlijk een hoger bod plaatsen.
Helaas dat gaat niet je moet eerst hetzelfde artikel betalen voordat je een hoger bod kan plaatsen.
Maar omdat we op vakantie waren , was dat niet mogelijk.
En mocht dat wel kunnen had het geen zin , er was niemand aanwezig om de bestelling te ontvangen.
Voor ons de oplossing (dachten we) inloggen met onze andere account.
En ja hoor we hadden de veiling gewonnen.
Dezelfde dag (zondag) dat we thuis kwamen , beide radiators besteld en betaald.
Nu moet je weten dat we beide account al jaren hebben , beide hebben we aangemaakt via vida.nl de Nederlandse site met ons adres in België.
Het vreemde was dat bij de 2de account Nederland stond ipv België.
Foutje dachten we , we vermelden het wel even en sturen nog een bericht na voor de zekerheid.
Het loopt helemaal anders.
Hoewel we beide accounts jaren hebben word slecht van de 1ste de bestelling aanvaard.
De 2de word zonder pardon geannuleerd.
Het zou onmogelijk zijn om de bestelling van de 2de account in België te leveren.
De account zou vanuit Nederland werken , op welk adres vragen we ons dan af?
We konden de radiator wel bestellen met onze 1ste account aan de zelfde prijs van de 2de account.
Op zich geen probleem ware niet dat je de radiator niet meer kon bestellen via de site.(voorraad 0)
Wij denken dat het probleem zit in de voorraad en niet de account.
Via de 1ste account hadden we de enige aanwezige radiator.
Omdat deze niet meteen werd afgerekend hebben ze het bod laten doorgaan via de 2de account niet wetend dat het om dezelfde mensen ging.
Nu geven ze de 2de account als oorzaak aan.
Onzin natuurlijk.
We hadden 2 dezelfde radiators nodig.
De 1ste werd vandaag voor de 2de keer aangeboden wij hebben ze voor de 2de keer geweigerd.
De 2de is geannuleerd en terug betaald.
Bereik van vida is nul,nul.
De eerste mails zijn aangekomen maar zonder reactie , als we nu mails sturen krijgen we bericht no-replay. dan maar mail gestuurd naar vida be. aangekomen maar nog geen reactie.

Ons advies , denk goed na voordat je met vida in zee gaat.
Klantvriendelijk zijn ze absoluut niet , Kwaliteit kan je vaak vraag tekens bijzetten.

als ik beide radiators ontvang die ik heb gewonnen/ besteld en betaald heb.

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over vidaXL

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door vidaXL in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat vidaXL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

vidaXL

Heeft op 24 juli 2017 om 16:00 geantwoord

Beste heer/mevrouw,

Naar aanleiding van eerder contact hebben wij de terugbetaling van het aankoopbedrag voor uw verwerkt en zal dit met enkele werkdagen teruggestort worden op de rekening.

Onze excuses voor het ongemak dat de klacht bij onze afdeling pas ter oren is gekomen nadat u op verschillende review websites een klacht heeft geplaatst.
Toch hopen wij dat wij u naar behoren hebben kunnen helpen en dat het is opgelost.

Mochten er nog vragen zijn, stelt u ze dan gerust. Dit kan naar feedback@vidaxl.nl. Wij hopen u dan zo spoedig mogelijk met een passende oplossing van dienst te kunnen zijn.

Wij wensen u een prettige dag toe.

Team vidaXL

Bericht van vidaXL

1 maand geleden - Beste heer/mevrouw, Naar aanleiding van ons telefonisch contact zojuist berichten wij u. Wij hebben u meerdere oplossingen aangeboden maar helaas wenst u hier geen gebruik van te maken. Helaas kunnen wij u dan in dit geval niet meer van dienst zijn. Mocht u in de toekomst nog vragen hebben dan kunt u altijd contact met ons opnemen. Wij zijn u graag van dienst. Bedankt voor uw geduld en nogmaals onze excuses voor het ongemak! Met vriendelijke groet, Team vidaXL

Heeft op 25 juli 2017 om 15:56 geantwoord

De status opgelost klopt niet.
Wij blijven bij ons standpunt dat de accounts via de Nederlandse site zijn aangemaakt en gebuikt voor aankopen met levering in België.
Wij hebben nooit via de Belgische site gewerkt of aangekocht.
De reden is simpel het aanbod is anders en duurder dan de Nederlandse site.
Onze account is aangemaakt toen het nog koopgoedkoop.nl was.
Nadien is de naam veranderd naar Vidaxl.nl.
Eerst had je enkel nog de Nederlandse site.
Nadien hebben ze de site gesplitst in Vidaxl.nl en Vidaxl.be
Wij hebben steeds gebruik gemaakt van de Nederlandse site.
De negatieve reviews vinden ze blijkbaar belangrijker dan toegeven dat ze fout zijn

Alle klachten die gemeld zijn door Garnic