Klacht: niet correcte bestelling

op 03 mei 2016 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Reactie van de melder van de klacht Postbestelling

1 jaar geleden - Waarom reageert Post NL niet. Kan helaas niet schrijven met Post NL omdat men niet internationaal georiënteerd is. Woon in Duitsland maar Post NL zijn onlinecontactpagina accepteert geen NL postcode. Jammer voor zo'n bedrijf.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

1 jaar geleden - Geachte heer Klijnsma, Uit uw bericht begrijp ik dat er bij een bestelling een fout is ontstaan waardoor het naar Heerenveen is gegaan in plaats van Duitsland. Dit is zeer spijtig om te horen. Daarvoor wil ik graag meer informatie ontvangen. Is er bijvoorbeeld een code bekend die hier op lijkt: AB123456789CD. Als ik die code heb dan kan ik gaan kijken wat er mis is gegaan. Ik hoor het graag van u. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL dan kunt u ook altijd terecht bij onze Klantenservice: http://www.postnl.nl/klantenservice Met vriendelijke groet, PostNL

Reactie van de melder van de klacht Postbestelling

1 jaar geleden - U bent niet duidelijk genoeg met uw opmerking m.b.t. de code. Graag een duidelijke uitleg. Verder moet u reeds een dik dossier hebben omtrent dit probleem. Er zijn reeds vele onderzoeken door Post NL gedaan maar het schijnt dat niemand bij Post NL dit probleem kan oplossen. Het liep tussen 27/8 en 2/9 2015. Het wachten is totdat er een grote schadeclaim komt. De bewoner in Heerenveen is het zat en ik sta op het punt er werk van te maken. Ook kan ik geen klachtenformulier invullen omdat ik in Duitsland woon. Dit schijnt ook niet bij u door te dringen. Postcode werkt nl. niet. Graag een zeer snelle oplossing zodat ik mijn post constant ontvang en niet af en toe. P.Klijnsma.

Reactie van de melder van de klacht Postbestelling

1 jaar geleden - Hallo Post NL, Waarom krijg ik plotseling geen reactie (antwoord) meer? Piet Klijnsma

Bericht van PostNL

1 jaar geleden - Geachte heer Klijnsma, Ik wil u graag van dienst zijn en u verder helpen, maar dan heb ik aanvullende informatie van u nodig. Kunt u mij de barcode van de betreffende zending sturen? Ik zie uw reactie graag tegemoet. Met vriendelijke groet, PostNL

Reactie van de melder van de klacht Postbestelling

1 jaar geleden - Geachte, Hierbij de barcode van een van de foutief gestuurde poststukken. MVG P. Klijnsma Album weergeven Barcode Brief Diavoorstelling weergeven Alles downloaden !cid_B4A97EFBF1D94ED5AE566CFE06B06EDA@Lieslaptop.png Dit album bevat 1 foto en blijft beschikbaar op OneDrive tot 28-7-2016. From: PostNL Webcare Sent: Tuesday, April 26, 2016 1:00 PM To: pietenliesklijnsma@gmail.com Subject: [KLACHT.nl] Reactie: "niet correcte bestelling" Nieuwe reactie op je bericht "niet correcte bestelling" Auteur: PostNL Webcare (IP: 87.213.112.75, cendriscc.com) E-mailadres: webcare@postnl.nl URL: Reactie: Geachte heer Klijnsma, Ik wil u graag van dienst zijn en u verder helpen, maar dan heb ik aanvullende informatie van u nodig. Kunt u mij de barcode van de betreffende zending sturen? Ik zie uw reactie graag tegemoet. Met vriendelijke groet, PostNL Hier kun je alle reacties op dit bericht zien: https://www.klacht.nl/?p=514980#comments Permalink: https://www.klacht.nl/?p=514980/comment-page-1/#comment-104527 Geachte, Hierbij de barcode van een van de foutief gestuurde poststukken. MVG P. Klijnsma Album weergeven Barcode Brief Diavoorstelling weergeven Alles downloaden Dit album bevat 1 foto en blijft beschikbaar op OneDrive tot 28-7-2016. From: PostNL Webcare Sent: Tuesday, April 26, 2016 1:00 PM To: pietenliesklijnsma@gmail.com Subject: [KLACHT.nl] Reactie: "niet correcte bestelling" Nieuwe reactie op je bericht "niet correcte bestelling" Auteur: PostNL Webcare (IP: 87.213.112.75, cendriscc.com) E-mailadres: webcare@postnl.nl URL: Reactie: Geachte heer Klijnsma, Ik wil u graag van dienst zijn en u verder helpen, maar dan heb ik aanvullende informatie van u nodig. Kunt u mij de barcode van de betreffende zending sturen? Ik zie uw reactie graag tegemoet. Met vriendelijke groet, PostNL Hier kun je alle reacties op dit bericht zien: https://www.klacht.nl/?p=514980#comments Permalink: https://www.klacht.nl/?p=514980/comment-page-1/#comment-104527

1 jaar geleden - Hallo, Barcode per email verstuurd. MVG P. Klijnsma

Bericht van PostNL

1 jaar geleden - Geachte heer Klijnsma, Uit uw bovenstaande bericht begrijp ik dat u per e-mail de barcode naar ons hebt verzonden. Berichten kunnen helaas niet per e-mail worden verzonden. Ik begrijp uit uw andere berichten dat er iets misgegaan met de bezorging van uw bestelling. Allereerst wil ik u mijn excuses aanbieden voor het ontstane ongemak. Kunt u aangeven of het gaat om een poststuk zonder barcode of een pakket met barcode? Mocht het inderdaad zo zijn dat het hier om een pakket met barcode gaat, dan zou ik graag alsnog de barcode van u ontvangen om u antwoord te kunnen geven op uw vraag. In afwachting van uw reactie verblijf ik. Met vriendelijke groet, PostNL

Reactie van de melder van de klacht Postbestelling

1 jaar geleden - U houd mij aan de lijn welke niets oplost. Ik heb nu reeds vele malen gezegd dat ik geen bijlages kan versturen omdat ik in Duitsland woon en Post NL geen mogelijkheid biedt om via jullie contactformulier te communiceren. Het contactformulier accepteert geen buitenlandse postcodes. Helaas komt dit niet door bij jullie. De enige manier om die barcode te versturen is per webcare email Maar die laat dit niet aan jullie weten. Heb vele malen gevraagd of dit goed is gegaan maar krijg geen bevestiging terwijl het wel is gearriveerd bij de webcare. Maar goed wat heb ik daar eigenlijk met te maken. Post NL moet gewoon zijn communicatie middelen correct voor elkaar hebben. Kleinigheidje voor de programmeur. Maar ja als je dit niet doet dan krijg je al dit onnodige geschrijf. Dus hoe krijg ik de postcode bij jullie en wanneer lossen jullie jullie probleem op zonder dit onnodige geschrijf.

Bericht van PostNL

1 jaar geleden - Geachte heer Klijnsma, Wat vervelend te vernemen dat het niet lukt om de juiste informatie door te sturen via onze klantenservice. Bent u in het bezit van Facebook of Twitter? In dat geval is het ook mogelijk om via dat medium contact met ons op te nemen. Als u via die weg een berichtje naar ons stuurt, kunt u tevens een bijlage meesturen mocht dat nodig zijn. Mocht u niet van deze mogelijkheid gebruik kunnen maken, kunt u de track en tracé code ook overtypen en in een reactie plaatsen zodat we de informatie over deze zending kunnen opzoeken in onze systemen en u verder kunnen informeren. Ik hoor graag van u. Met vriendelijke groet, PostNL

Reactie van de melder van de klacht Postbestelling

1 jaar geleden - Heb geen Facebook of Twitter. Geef u hierbij het nr. op wat op de brief staat. 8446J-Z06HH 8446 JT 15 Overigens is er al door Post NL een groot onderzoek geweest tussen 27/8 en 02/09/ 2015. De persoon (foutieve adres) heeft ook toen al een bezoek gehad van Post NL en diverse telefoontjes beantwoord. Maar steeds gaat het weer mis. Ook deze persoon is het zat en gaat stoppen met het terugsturen van MIJN post. Dit is jullie verantwoording als het mis gaat. PK

Heeft op 24 mei 2016 om 10:18 geantwoord

Geachte heer Klijnsma,

Uit onze correspondentie heb ik vernomen dat er een brief foutief is bezorgd op een adres in Heerenveen, terwijl deze naar Duitsland had gemoeten.

De laatste code die u heeft gestuurd, behoort niet tot ons. Ik kan daarom geen gegevens van de zending naar boven halen. Zendingen die via ons naar het buitenland worden gestuurd, krijgen een Track and tracé code met een format als: AB123456789CD. Ook komt het wel voor dat een Track and tracé code met 3S begint. Zonder een van deze codes kunnen we helaas niks voor u betekenen. Ik heb mijn systemen geraadpleegd om erachter te komen wat voor onderzoek er precies is opgestart, maar dat heeft ook niks opgeleverd. Er zijn dus geen gegevens bekend over de zending, en een onderzoek is daarom helaas niet mogelijk.

Ik zou u om deze reden willen verzoeken om het met de afzender te regelen. De afzender kan in de meeste gevallen een onderzoek opstarten bij de verzendende post organisatie.

Heeft op 24 mei 2016 om 10:43 geantwoord

GA NIET AKKOORD MET UW OPLOSSING EN ANTWOORD.
OMDAT WE NIET EEN GOEDE BEWIJSVOERING KUNNEN DOORSTUREN AAN POSTNL
POSTNL BLOKKEERT HIERDOOR DE OPLOSSING VAN HET PROBLEEM MEDE OMDAT DIT OOK DE VORIGE KEER OOK IS GEBEURD BIJ POSTNL.
KUNT U MIJ UW NAAM EN ADRES OPGEVEN ZODAT IK DE BEWUSTE BRIEF KAN OPSTUREN? OVERIGENS PRATEN WE MAAR OVER 1 BRIEF TERWIJL HET VEEL MEER KUNNEN ZIJN. DIT WAS ML. VORIG JAAR WEL HET GEVAL. TOEN WAREN ER WEL 10 BRIEVEN (BELASTING, VERZEKERING, SVB EN BANK ETC). ALLEMAAL VIA POSTNL FOUTIEF AFGELEVERD.

\\

Reactie van de melder van de klacht Postbestelling

10 maanden geleden - Hallo Post NL, Zojuist weer een telefoontje gehad dat het adres in Heerenveen weer een brief heeft ontvangen die officieel bestemd was voor het adres in Duitsland, Deze ontvanger is het nu zat met het retourneren naar de afzender. Laatste keer dus dat mijn post (voornamelijk Bank en Belastingdienst) foutief wordt afgeleverd. P. Klijnsma

Alle klachten die gemeld zijn door Postbestelling