Klacht: Niet bezorgen op afgesproken locatie.

op 28 juni 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

In het kantoorpand gelegen te H.J.E Wenckebachweg 123, Amsterdam worden regelmatig geen pakketten of briefpost bezorgd. De vaste bezorger voor deze regio vermeld de volgende reden: Adres onbekend.

PostNL zelf heeft talloze klachten ontvangen over dit probleem.
De klantenservice van PostNL verwijst ons naar de afzender die deze klacht dan moet indienen + claim. Complete onzin.

Er is ook meerdere malen actie ondernomen met de bezorger door hem aan te spreken op het feit dat het adres bekend is en hij de post/pakketten feitelijk bij de receptie kan achterlaten. Dit is een derde partij die gemachtigd is te tekenen voor ieder.

PostNL onderneemt zelf geen actie wat betreft het oplossen van dit probleem en wij als kantoorpand kunnen geen pakketten ontvangen om deze reden.

Ik ben tevreden als de bezorger niet met een slappe smoes komt dat het adres onbekend is terwijl deze er gewoon is. Als de bezorger de moeite neemt even naar binnen te stappen en het af te leveren is het probleem opgelost.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Reactie van de melder van de klacht giuseppe123

2 maanden geleden - Word deze klacht nog in behandeling genomen?

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 28 juni 2017 om 16:27 geantwoord

Geachte heer Murgioni,

Bedankt voor uw bericht. Het spijt mij te horen dat u en de andere mensen in het kantoorpand problemen ondervinden bij het ontvangen van pakketten. Ik kan me voorstellen dat dit voor alle betrokkenen erg vervelend is.

'Adres onbekend' houdt in dat het adres zoals deze op het poststuk staat vermeld, niet bestaat.
Het is de verantwoordelijkheid van de afzender om te zorgen dat de zending correct is geadresseerd. Vandaar dat wij u naar diegene doorverwijzen. De afzender is onze opdrachtgever en betaald voor de verzending. Daarom moet diegene met ons contact opnemen als blijkt dat een zending onterecht retour is gestuurd.

Heeft op 28 juni 2017 om 17:00 geantwoord

Ik ga niet akkoord met de geboden 'oplossing'. Wat dat betreft kan ik hieruit lezen dat er een standaard template word geplakt. Het adres stond op het poststuk/pakket. Het adres bestaat ook. Er staat een gigantisch bord voor de deur met het adres H.J.E. WENKEBACHWEG 123. In het groot ook het bedrijf waar ik zit en alle andere bedrijven die erin zitten. Dus wat in uw 'oplossing' beschreven staat is complete onzin.

Alle klachten die gemeld zijn door giuseppe123