Klacht: niet bezorgde post

op 06 september 2018 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Hoe het kan of waarom wij bepaalde post weten wij niet, maar het is sowieso al niet leuk als je een verkeersboete krijgt, maar dat is dan nog je eigen schuld, het wordt wel extra zuur als je de door de CJIB opgelegde sanctie NIET ontvangt. Maar het kan altijd nog erger, u moet weten ik ben beroepschauffeur en derhalve alle dagen van de week onderweg, dus het kan zijn dat ik daardoor vaker een paar kilometer te hard rijd, niks bijzonders dus, erger wordt het pas als je de daarvoor opgelegde sanctie niet ontvangt, maar ook de 2e en 3e herinnering niet ontvangt waardoor de boete haast onbetaalbaar wordt en er plots een deurwaarder voor je deur staat. Dit kan en mag toch niet gebeuren zou je denken, wel nu het is mij net wel gebeurd en er blijkt geen enkele instantie te zijn die je serieus neemt of die je zou willenkunnen helpen. Maar het kan nog erger, bij een vorige boete heb ik ook geen enkele brief van het CJIB ontvangen, zelfs geen deurwaarder aan de deur gehad maar werd ik door de politie in Maastricht op straat staande gehouden en als een crimineel afgevoerd naar het politie bureau in Maastricht alwaar ik per direct alsnog kon betalen en anders werd ik in hechtenis genomen en dat alleen omdat wij van Post NL GÉÉN post ontvangen. U snapt het kost mij moeite hier beschaafde taal en geen scheldwoorden voor te gebruiken, maar ik wil hoe dan ook Post NL hiervoor ter verantwoording roepen, desnoods middels een tv programma als kanniewaarzijn of wat dan ook. Maar het kan niet zo zijn dat ik inmiddels een paar duizend € betaald heb voor iets wat door Post NL zijn onzorgvuldig geleverd werk betaald heb.

Op de vraag wanneer ik tevreden ben kan ik kort zijn, ik wil als 1e serieus genomen worden met mijn klachten en derhalve in kennis gesteld worden van hoe ze denken dit op te lossen. Ten 2e wil ik schadeloos gesteld worden althans voor de extra kosten en verhogingen van de boetes. Tot slot wil ik de garantie dat dit soort ongein in de toekomst niet meer kan gebeuren.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

3 maanden geleden - Geachte heer Roijen, Uit uw bericht begrijp ik dat het een aantal keer is voorgekomen dat u briefpostzendingen met als afzender het CJIB niet hebt ontvangen. Hierdoor heeft u flinke schade geleden. Dat dit voor u een onwenselijke situatie is, kan ik mij voorstellen. Briefpost wordt zonder code verzonden en is daardoor niet te volgen. Het is dus niet mogelijk om in te zien waar de eventuele vertraging is ontstaan. Graag zou ik wel een klacht voor u registreren. Om dit te doen heb ik nog een aantal aanvullende gegevens van u nodig: - Is de post door PostNL bezorgd? Dat herkent u aan ons logo op de post, of een printregel rechtsonder op de envelop waar PNL in staat. Mocht u dit niet zeker weten, dan kunt u dit bij de afzender opvragen? - Wanneer is de post naar u verzonden? Heeft u exacte data? Zo kunnen wij de juiste verantwoordelijke aanspreken. - Om hoeveel poststukken gaat het? Als u ons voorziet van deze gegevens kunnen wij de juiste klacht registeren. Wel wil ik u op voorhand aangeven dat PostNL niet verantwoordelijk is voor eventuele gevolgschade naar aanleiding van vertraging in de bezorging. In afwachting van uw antwoord verblijf ik. Met vriendelijke groet, PostNL

Heeft op 06 september 2018 om 10:21 geantwoord

Geachte heer, mevrouw,

Onlangs heeft u op deze site een klacht geplaatst.
Om uw klacht goed in behandeling te kunnen nemen, hebben wij meer gegevens enof aanvullende informatie van u nodig.

Wij hebben u daarom onlangs om aanvullende informatie gevraagd. Helaas hebben wij tot nu toe geen antwoord van u ontvangen.

Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL, dan kunt u altijd terecht bij onze Klantenservice: http:www.postnl.nlklantenservice

Heeft op 06 september 2018 om 16:08 geantwoord

Aan de door u aangedragen oplossing hebben wij helemaal niks, u zegt wij hebben geen respons van u terug ontvangen en daardoor is voor u het probleem opgelost. Ik heb echter tot 2x toe u wel een bericht gestuurd, en ik moet eerlijkshalve toegeven dat ik van mijn 1e mail aan u een melding heb ontvangen dat mijn mail niet afgeleverd kon worden. Dus heb ik opnieuw een bericht gestuurd aan u waarop ik geen afwijzing heb ontvangen. Dus ga ik er van uit dat u deze mail wel ontvangen heeft. Het is heel simpel, door de lakse werkwijze van Post NL heb ik wederom gezeik met het CJIB en kan ik ten onrechte 4 x zoveel boete betalen als mij in 1e instantie is opgelegd. Ik ben niet de enige die dat recent is overkomen blijkt uit rondvraag die ik gedaan heb, maar er is niemand die het aandurft Post NL aansprakelijk te stellen. Ik pik dat niet langer en wil hoe dan ook mijn gelijk halen en schadeloos gesteld worden door Post NL.
Met vriendelijke groet R.H.J Roijen.

Alle klachten die gemeld zijn door Roland Roijen