Klacht: Niet bezorgd pakket

op 19 april 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Een product uit het buitenland besteld.
Na afhandeling bij de douane over gedragen aan post nl.
Van hen een track en trace code ontvangen 3SRGAT 2181601.
Heb die dag wel twee maal de postnl bezorger door de straat zien rijden
Kreeg keurig een melding dat de zending vertraagd was.
Toen een melding gekregen dat het retour afzender was gestuurd om voor mij onbekende redenen.
Gebeld met de klanten service om te vragen hoe en waarom.
Deze kunnen niets of mogen niets om het pakketje te traceren en alsnog aan mij toe te sturen.
Dat moet dan weer via een leidinggevende en dat mogen ze dan weer niet.
Ik moest maar contact opnemen met de verkopende[buitenlandse] partij.
Komt er dus op neer – zoek het lekker zelf uit.
Ook op de vraag in contact te komen met de bezorger van die dag kon/wilde men mij niet verder helpen,
Wie draait er voor de extra kosten op…..juist ja de consument

Reden van retour zending [was toch thuis geweest]
De consument verder helpen het pakket alsnog te traceren.
Dat ik in contact kan komen met de bezorger van die dag

1 week geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

6 dagen geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

6 dagen geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Heeft op 19 april 2017 om 15:23 geantwoord

Geachte heer/mevrouw Goorman,

In eerste plaats vriendelijk bedankt voor uw bericht. Hieruit maak ik op dat u een pakket uit het buitenland verwachtte, maar dat deze onverhoopt retour afzender is gegaan. Ik kan mij indenken dat u hier verontwaardigd over bent en dat u graag meer informatie wilt.

Op het moment dat een pakket retour afzender gaat kunnen we deze niet meer onderscheppen. Dit heeft er voor gezorgd dat het niet gelukt is het pakket alsnog uw kant op te sturen. Zoals uit de scangegevens blijkt is dit omdat uw adres onbekend zou zijn. Deze scan is echter vrij zwart-wit en de exacte reden kan ik u daarom op dit moment niet bieden. Vandaar ook het advies om hierover contact op te nemen met de afzender. Er staat namelijk meer informatie op het pakket zelf over de reden van retour. Mocht hierna blijken dat deze onterecht was, dan kunt u hier uiteraard een klacht over indienen. De afzender kan via de lokale postorganisatie eventueel een onderzoek opstarten om de verzendkosten te claimen. Zij blijven volgens algemene voorwaarden namelijk verantwoordelijk voor het pakket.

Ik ga ervan uit u op deze wijze voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL dan kunt u ook altijd terecht bij onze Klantenservice: http://www.postnl.nl/klantenservice

Heeft op 19 april 2017 om 16:39 geantwoord

Welke zwart witte scan ?
Bovendien zou er een rekening v.d inklaringskosten bij zitten dus adres zou te vinden moeten zijn.
Ik moet het maar zien op te lossen terwijl de fout door een onbekwame bezorger is gedaan.
Ga er dus niet mee akkoord!!
Hoe de logistieke weg heen en weer is en dat dit niet te traceren is maakt u maar iemand anders wijs.
Hopende dat u met een andere oplossing komt en dit via deze kanalen opgelost kan worden

J.W.Goorman

Reactie van de melder van de klacht J.W Goorman.

4 dagen geleden - Heb nog geen reactie terug gehad op mijn commentaar n.a.v. antwoord postnl.

Alle klachten die gemeld zijn door J.W Goorman.