Klacht: Niet bezorgd pakket

op 23 juli 2020 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Ik zit al de hele morgen te wachten op een pakket. Volgens de tracktrace code zou mijn pakket vandaag bezorgd worden tussen 10.00 en 12.30 uur. En wat doet post.NL? Helemaal niets. Toen ik tegen 12.00 uur nog maar eens keek waar mijn pakket was, stond er ineens SORRY… Uw pakket wordt morgen bezorgd tussen 10.00 en 12.30 uur. Dus ik heb de hele morgen voor niets zitten wachten. Afspraak verschoven. (kost me nog geld ook) en morgen kan ik weer zitten wachten op een pakket dat ik vandaag echt nodig heb en waarvan door post.NL was aangegeven dat vandaag ook bezorgd zou worden.

Als PostNL niet kan garanderen dat de bezorgtijden ook werkelijk gehaald worden, maak die bezorgafspraak dan ook niet. Dit kost me tijd en geld. Ik heb dit pakket echt nodig, dus vertel me maar waar het is. Dan haal ik het zelf wel op.

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 23 juli 2020 om 11:03 geantwoord

Geachte heer,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de bezorging van een door u verwacht pakket. Uw pakket is niet op het verwachte moment bij u aangeboden. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Ik kan mij indenken dat u baalt van het feit dat u tevergeefs uw planning heeft aangepast en dat u tevergeefs heeft zitten wachten. Het verwachte bezorgmoment betreft echter te allen tijde een indicatie; het is dus geen belofte. We proberen vertraging zoveel mogelijk te voorkomen, maar in uw geval is dat helaas niet gelukt. Daar kunnen veel verschillende redenen voor zijn.

Het is altijd verstandig om eerst naar de status op de statusbalk te kijken en daarna pas naar het verwachte bezorgmoment. Pas als de status op 'Bezorger is onderweg' staat mag u het pakket daadwerkelijk die dag bij u thuis verwachten. Hierbij kan nog steeds van het tijdsvenster worden afgeweken als dat noodzakelijk is.

Een pakket tussentijds afhalen is nooit mogelijk. De sorteercentra zijn alleen toegankelijk voor bevoegd personeel.

PostNL Klantenservice

Alle klachten die gemeld zijn door JanV.