Klacht: Niet bezorgd, DHL liegt over onderzoek

op 18 december 2017 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Zie correspondentie hieronder:

Mijn Klacht
Ondanks dat DHL toegezegd heeft aan Ici Paris dat het pakket 14-12-2017 bezorgd zou worden, nog steeds niet binnen.
Pakket zou verkeerd gescand zijn en een dag later bezorgd worden/

Webcare, ipv schade proberen te beperken op Klacht.nl zouden jullie beter eerst een onderzoek starten naar de bezorger, dit kan echt niet.

Bezorger van DHL in Galecop, Nieuwegein, ga je eigen diep schamen en lever het pakket af.

Pakketnummer is 3SCPR0001401745. Webcare, zorg ervoor dat het vandaag bezorgd wordt! Weer een dag voor niets zitten wachten.
En laat de bezorger niet zeggen dat hij geweest is, er zijn videobeelden van het appartementencomplex waar ik woon en ik heb net de beelden weer zitten bekijken, geen DHL bezorger geweest gisteren.
Helaas mag en kan ik de beelden niet openbaar maken in verband met privacy wetgeving maar DHL staat het vrij om deze beelden te komen bekijken.

Antwoord van DHL:

Goede middag,

Bedankt voor uw bericht. U geeft aan uw pakket ondanks de \’bezorgd\’ melding nog niet ontvangen te hebben. Verstandig dat u hier al een melding van heeft gemaakt bij de verzender van uw pakket. De verzender kan namelijk een onderzoek starten bij DHL en de gegevens verstrekken die hiervoor benodigd zijn. Wij kunnen dan onderzoeken waar uw pakket bezorgd is en ervoor zorgen dat u deze zo snel mogelijk alsnog ontvangt. U kunt dan ook het beste navragen bij de verzender of dit onderzoek inmiddels opgestart is. Want hier kan ik nog geen gegevens over vinden in ons systeem.

Janneke
DHL Parcel Webcare

Mail van Ici Paris van 14-12-2017:

Beste,

Het klopt dat uw bestelling gisteren niet geleverd is. Dit is een foutieve scan in de Track and Trace. Onze excuses voor de verwarring.
Door overmacht heeft DHL uw pakket gisteren niet kunnen leveren. Uw pakket wordt vandaag alsnog aangeboden op het opgegeven adres. Mocht er niemand thuis zijn, dan probeert de bezorger het te leveren bij de buren en anders komen zij morgen opnieuw langs.
Ik wens u alvast veel plezier met uw bestelling en een prettige dag.
Vriendelijke groet,
Pauline Smits
ICI PARIS XL Klantenservice

Ici Paris had dus al een onderzoek gestart bij DHL. DHL heeft op 14-12-2017 aangegeven dat er door de bezorger verkeerd gescand was op 13-12-2017 en dat het pakket alsnog op 14-12-2017 bezorgd zou worden.

Ik probeer het netjes te houden maar DHL liegt over de gang van zaken hier op klacht.nl. Geef toe dat Ici Paris al een onderzoek op had laten starten en dat de bezorger niet doet waar hij voor betaald wordt, pakketjes netjes bezorgen en niet achterover drukken. Heeft de bezorger echt zo\’n laag salaris dat hij er bijverdiensten bij moet zoeken door pakketjes voor zichzelf te houden?

Dat mijn pakketjes bezorgd worden en dat DHL eindelijk stopt met liegen en bedriegen Vooral hier op klacht.nl

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

DHL

Heeft op 18 december 2017 om 16:55 geantwoord

Goedemiddag,

Bedankt voor uw bericht. U heeft meerdere klachten geplaatst via dit kanaal. Inmiddels is er op uw klacht gereageerd en geadviseerd het onderzoek af te wachten. Indien u nog vragen heeft willen wij u verzoeken contact op te nemen met onze klantenservice.

Miranda
DHL Parcel Webcare klantenservice