Klacht: Niet bezorgd

op 26 mei 2020 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Hallo bezorging van DHL

Komen jullie vrijdag tussen 11:00 uur en 15:00 uur langs?

Ik ben de hele dag thuis geweest
en heb de hele dag liggen opletten via mijn bewaking-cam
die op mijn deur staat gericht (en alles opneemt),
maar helemaal niemand;

ook niet om 16:00 uur 17:00 uur 18:00 uur 19:00 uur 20:00 uur,
totdat ik om 21:00 uur ineens zag (via het net tracktrace)
dat m’n pakketje was bezorgd;
maar helaas niet aan mijn deur.

Dus ben ik maar naar m’n brievenbus gewandeld
en daar lag een kaartje van DHL waarop stond:
WE HEBBEN JE GEMIST.

Bedrieglijk hoor, want ik heb jullie eerder gemist,
omdat jullie (vanwege … gemakzucht?)
simpelweg niet aan m’n deur zijn geweest.

Nu kan ik het pas de volgende werkdag
(maandag dus?
want het is zaterdag immers geen werkdag)
ophalen bij een DHL-ServicePoint.

Hopelijk kan ik het dán, zonder gedoe, afhalen,
want dat is nog maar de vraag.

Mijn vrouw heeft kortgeleden ook bestellingen gedaan;
en daarover is gebleken dat ook zij
met nalatigheid, traagheid en gemakzuchtigheid
van de DHL-bezorging te maken heeft
(nu dus nog steeds, vandaar).

Ik vind het schandalig en onacceptabel
en dien hierover bij deze mijn klacht in.

Onvriendelijke groet J. v. Aggelen.

Wanneer mijn godvergeten pakketje is bezorgd zoals dat hoort.

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van DHL

4 maanden geleden - Goedemiddag,Bedankt voor uw bericht.Wij kunnen ons heel goed voorstellen dat u absoluut niet blij bent met deze situatie. Ik kan mij voorstellen dat u zich zorgen maakt over waar uw zending is en dat u baalt dat deze niet gewoon op de juiste manier is afgeleverd. Mijn excuses voor al het ongemak.Omdat u aangeeft dat de zending wel als afgeleverd is gescand moet ik u adviseren om even navraag te doen bij uw directe buren. Ligt de zending daar niet? Dan ontvangen wij in een reactie graag even het traceernummer van de zending waar het over gaat. Ligt de zending wel bij uw buren? Dan vernemen wij dat ook graag.Mijn excuses voor al het ongemak en alvast bedankt voor uw reactie.Hartelijke groet,Jip DHL Parcel Webcare

Reactie van de melder van de klacht Alom

4 maanden geleden - Hallo DHL ParcelZeker weten ben ik bij de buren langs geweest, maar daar lag ligt het helaas niet. En bij de DHL-ServicePoint is op het scherm te lezen: de bar-code is verouderd ongeldig. Ook staat er dat ik naar de klantenservice kan bellen voor maar liefst € 1,- per minuut.Het pakketjes is dus simpelweg zoek weg pleiten.Ik heb daarom degene (All4Plants) aangesproken, waarbij ik mijn product had besteld; en zij zullen dit verder met DHL gaan afhandelen.En ik zeg het nogmaals: Ik ben de hele dag thuis geweest, met een waakse hond en met een bewakingscamera gericht op de deur die alles opneemt, zodat ik alles kan terugkijken.Een foutje kan overal plaatsvinden; maar liegen en zeggen dat men aan de deur is geweest, dat is geen foutje; dat noem ik: bewuste gemakzucht, of anders gezegd: schijt hebben aan...Het zendingsnummer is: JVGL05721485548870001Dus zeg ik het volgende tot slot:ik aanvaard pas excuus als mijn woorden serieus worden genomen en worden erkend; en als mijn product alsnog netjes, en spoedig, door de DHL-bezorgers zal worden afgeleverd.J. v. Aggelen

DHL

Heeft op 26 mei 2020 om 11:51 geantwoord

Goedemiddag,

Bedankt voor uw reactie. Dan blijft het inderdaad vreemd! Bij deze zal ik een onderzoek op laten starten naar uw pakket onder casenummer 09459365. We houden u hiervan op de hoogte per mail wat doorgaans niet langer in beslag neemt dan binnen 5 werkdagen.

Ik hoop u bij deze voldoende te hebben geïnformeerd.

Nikki
Webcare DHL Parcel Nederland

Alle klachten die gemeld zijn door Alom