Klacht: niet aangekomen pakketje in de Filipijnen

op 15 augustus 2016 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Op 8 juni 2016 heb ik een pakket verstuurd naar de Filipijnen. Alle juiste papieren ingevuld. Het is wel aangekomen in de Filipijnen maar niet bezorgd. Het pakketje kon niet bezorgd worden. Terwijl er wel een telefoonnummer op vermeld was. Het telefoonnummer van de persoon die het zou ontvangen is nooit gebeld. Ik ben er verschillende keren achteraan gegaan extra mailadres doorgegeven en er is in de Filipijnen geen telefoonnummer van DHL te vinden op de Website om het pakketje te traceren. Het telefoonnummer die we gevonden hebben heeft geen tien cijfers. De informatie zoals ik die op het pakket geschreven heb kloppen precies. Telefoonnummer goed en adres is goed. Alle correspondentie moet in het Duits plaatsvinden en mijn Duits is nu niet bepaald goed. Het lukt mij gewoon niet. Ik heb geen enkel idee hoe het nu verder moet. Het pakketje is wel verzekerd. Als het niet terecht meer komt dan zou ik het verzekerde geld wel graag willen ontvangen.

Als het pakketje alsnog gevonden en geleverd zou worden. De jongen zit er echt op te wachten. En in het andere geval dat het verzekerde geld uitgekeerd gaat worden.

9 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

9 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

9 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 15 augustus 2016 om 12:58 geantwoord

Beste mevrouw Donk,

Bedankt voor uw melding. Uit de gegevens op dit zendingsnummer kan ik inderdaad zien dat dit pakket al erg lang onderweg is. Allereerst voor de volledigheid, uw pakket moet wel te traceren zijn binnen de Filipijnen, de website hiervoor is http://tnt.phlpost.gov.ph/index/ , u kunt hier het tweede zendingsnummer dat u doorgaf gebruiken.

Uit de gegevens op deze pagina blijkt dat dit pakket nu bijna anderhalve maand na aankomst in het land van bestemming, donderdag 11 augustus op de juiste locatie (\"delivery office\") is aangekomen. Wij zijn het met u eens dat dit veel te lang heeft geduurt. Omdat dit pakket nog niet afgeleverd gemeld is, en de meest recente melding inmiddels 2 werkdagen oud is, starten we uit voorzorg alsnog graag een onderzoek, om dit verder na te gaan. Hiervoor mail ik u zo een formulier, wanneer u dit in kunt vullen en aan ons opstuurt zullen mijn collega's u hier verder over inlichten. Het is wel mogelijk dat de zending nog tijdens het behandelen van uw melding afgeleverd wordt, maar we nemen graag het zekere voor het onzekere.

Dat eerdere correspondentie in het Duits moest gaan is absoluut niet onze bedoeling geweest. Het klopt dat u uw pakket het makkelijkst kunt volgen op de website www.dhl.de (welke ook Nederlands en Engels Track en Trace gegevens geeft), maar wanneer er iets met uw pakket mis is zijn wij als Nederlandse klantenservice ervoor verantwoordelijk u verder te helpen. Als een van mijn collega's u door een misverstand doorverwezen hebben naar de Duitse klantenservice, is dat zeker niet de bedoeling geweest. Mijn excuses daar dan ook voor.

Met vriendelijke groeten,
Maarten