Klacht: niet aangegeven extra kosten

op 10 juli 2017 over vliegtickets.nl in de categorie Online Vliegtickets

Aanstaande donderdag vliegen wij met een groep van zeven van Amsterdam naar Jakarta met Turkish Airlines, via vliegtickets geboekt. Nu blijkt dat we op de heenweg in Istanboel niet normaal over moeten stappen van vliegtuig 1 op vliegtuig 2, maar van LUCHTHAVEN 1 (Saniha Gocken) naar 2 (Ataturk). Hierdoor komt niet alleen er onvoorziene stress op de reis maar ook een visum a 25 euro per persoon én een busticket van de ene luchthaven naar de ander. Dit is niet vermeld bij het boeken. Tevens zijn we nu waarschijnlijk zelf verantwoordelijk voor het overhevelen van onze bagage maar dit is ook niet aangegeven.

Mijn issue hierbij is dat 1) het niet goed aangegeven is bij boeken van de vlucht en daardoor 2) er een hoop onvoorziene kosten bijkomen.

Aanpassing dat dit duidelijk zichtbaar is bij boeken zodat anderen niet in dezelfde situatie belanden en ik zou het zeer waarderen wanneer er een kostenvergoeding komt.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door vliegtickets.nl in behandeling genomen

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat vliegtickets.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

vliegtickets.nl

Heeft op 16 augustus 2017 om 17:05 geantwoord

Geachte heer, mevrouw Claus,

Hartelijk dank voor uw bericht via Klacht.nl.

Het is spijtig te vernemen dat u ontevreden bent over de reservering naar Jakarta die is gemaakt via onze website www.vliegtickets.nl.

Vliegtickets.nl heeft geen invloed op de dienstregelingen die luchtvaartmaatschappijen samenstellen en publiceren. De luchtvaartmaatschappijen laden deze gegevens in wereldwijd gebruikte reserveringssystemen. Onze boekingscomputer zoekt naar aanleiding van de ingevoerde zoekopdracht naar de voordeligste tarieven en is daarbij afhankelijk van de beschikbaarheid en vluchtschema’s die luchtvaartmaatschappijen op dat specifieke moment beschikbaar hebben en tonen. Het kan voorkomen dat Turkish Airlines vluchtschema’s heeft die een overstap op dezelfde luchthaven bevatten of dat er vluchtschema’s zijn met een ‘inter-airport-overstap’. Vaak gelden voor de overstap op dezelfde luchthaven hogere tarieven dan voor de vluchtschema’s met een inter-airport-overstap.

Volledigheidshalve vermelden wij bij de zoekresultaten nadrukkelijk een link om de gehele vluchtdetails in te kunnen zien, staat er bij het aantal overstappen een grote uitroepteken welke u kunt aanklikken om de overstapgegevens in te kunnen zien en wordt er een extra melding gemaakt van de kosten en de organisatie van het vervoer die voor eigen rekening zijn, alvorens u een keuze maakt. Dit alles om ervoor te zorgen dat u niet voor verrassingen komt te staan tijdens uw reis. Uiteraard staan de vluchtgegevens ook volledig vermeld op uw boekingsbevestiging en op het e-ticket. Het is spijtig te vernemen dat deze informatie is gemist.

Hoewel de inter-airport-overstap op zichzelf onderdeel is van de vervoersovereenkomst tussen de reiziger en de luchtvaartmaatschappij(en), vermelden wij betreft de overstap het volgende in onze, door u doorgenomen en geaccordeerde algemene voorwaarden: ''In geval van een overstap tussen twee luchthavens in dezelfde plaats (inter-airport-overstap), is de klant te allen tijde zelf verantwoordelijk voor de wijze van transport tussen deze luchthavens. De kosten die hiermee gemoeid zijn, worden niet vergoed door de luchtvaartmaatschappij. Daarnaast is de reiziger zelf verantwoordelijk voor het tijdig inchecken voor en boarden van de vervolgvlucht, dit geldt ook voor uw bagage. Bij het bepalen van de minimum overstaptijd in de dienstregeling, houden de luchtvaartmaatschappijen uiteraard rekening met een gemiddelde overstaptijd die nodig wordt geacht. Hierbij houden zij rekening met algemene factoren die van invloed kunnen zijn tijdens uw overstap, dit geldt zowel voor de passagiers als de te vervoeren bagage''.

Omdat klanttevredenheid voor ons een belangrijke speerpunt is, zullen wij nagaan in hoeverre wij ergens op onze website extra informatie kunnen vermelden over de wijze waarop u tussen de luchthavens kunt reizen. Hoewel wij geen invloed hebben op de uitvoering van de vluchten en de overstap op zichzelf, willen wij er natuurlijk alles aan doen om de reis zo soepel mogelijk te laten verlopen.

Wij vinden het spijtig dat u ontevreden bent over uw reservering. Echter, gelet op bovenstaande informatie wijzen wij op verschillende momenten tijdens en na het boekingsproces op de inter-airport-overstap zodat men hier zelf tijdig voorbereidingen voor kan treffen.

Wij vertrouwen erop u voldoende te hebben geinformeerd.

Customercare Vliegtickets.nl

Alle klachten die gemeld zijn door 36963