Klacht: Niet aanbellen door bezorger

op 25 augustus 2016 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

De middag vrij genomen om thuis te zijn om het pakket te ontvangen. Was ik even boven om de was op te vouwen (recht boven de voordeur). Toen ik weer beneden kwam tot mijn verbazing een briefje in de brievenbus van DHL. Er zou niemand thuis geweest zijn. Ik testen of de bel misschien niet werkt maar die doet het gewoon. Ik wordt zelfs tijdens het schrijven van dit stukje gestoord door de bel omdat er Jehovagetuigen voor de deur stonden. Heb nadat ik het briefje vond met DHL gebeld om 16:45 (staat nog in mijn telefoon). Terwijl ik op track and trace kan zien dat de bezorging om 16:30 is mislukt. Het bestaat dus niet dat ik de bel niet gehoord zou hebben als er daadwerkelijk aangebeld zou zijn. Twee weken eerder was de bezorger er al om 15:00 uur. Waarschijnlijk was ze nu al laat en wou ze zo wat tijd inhalen. Snap wel dat er per bezorgd pakket betaald wordt maar natuurlijk niet voor overtijd. Misschien een idee om bezorger weer fatsoenlijk te betalen zodat ze hun werk ook weer fatsoenlijk gaan doen? Ze heeft ook zeker niet geprobeerd om het bij de buren te bezorgen. Ik kan hun bel namelijk ook horen (twee-onder-een-kap). Bij de eerste zending op track and trace alle stappen zichtbaar maar na eerste zending niets meer. Heb nu al twee keer gebeld maar ze kunnen daar ook niks meer melden.

Gewenste Oplossing:

Als bedrijven op kwaliteit gaan selecteren in plaats van alleen op prijs.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 25 augustus 2016 om 14:51 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste,

Ten eerste mijn oprechte excuses voor het ongemak dat u heeft ervaren.

Het is zeker niet de bedoeling dat de bezorger niet aanbelt. Hij hoort netjes aan te bellen en even te wachten tot u de deur kunt openen. Ik zal hier dan ook zeker een melding van maken bij de leidinggevende van deze bezorger. Zodat dit in de toekomst voorkomen wordt.

Wij bij de klantenservice hebben geen direct contact met de bezorgers. Vandaar dat wij niet voor u konden vragen of de bezorger nogmaals naar u toe wilde gaan. Ik snap dat dit voor u enorm vervelend is, zeker doordat u hierdoor nog een dag op uw zending moest wachten.

Vanuit mijn systeem zie ik dat u de keuze heeft gemaakt om uw zending bij een dhlparcelshop te laten leveren. Dit is de volgende dag ook gebeurd en u heeft de zending daar afgehaald. Hopelijk heeft u de zending in goede orde afgehaald.

Nogmaals mijn oprechte excuses voor al het ongemak omtrent deze zending.

Met vriendelijke groet,
Carola
DHL klantenservice

Alle klachten die gemeld zijn door Bozeburger1