Klacht: Nescafe Espresso Azero original terug in de schappen

op 08 oktober 2017 over Nestlé in de categorie Voedingsmiddelen en dranken

Nescafe Espresso Azero original is uit de schappen gehaald. Deze koffie drinken ik en vele anderen al jaren. Bij telefonisch contact is Nescafé zo vriendelijk om de Nescafe Espresso Azero intenso en de Gold Crema als te proberen vervangers op te sturen. Deze smaken echter heel anders. Deze week (7 oktober) in Parijs geweest. In Frankrijk is de koffie wel te verkrijgen, gewoon in de nieuwe Azeralijn, onder de naam Nescafe Espresso Azero. De Nederlandse betreuren de beslissing om dit product na jarenlange verkoop in Nederland niet meer te verkopen.

Als Nescafe Espresso Azero original terug in de schappen ligt.

1 week geleden - Ik heb een email gestuurd naar Nestlé over deze klacht.

Bericht van Nestlé

7 dagen geleden - Beste Patrick, Nogmaals dank voor je bericht. Fijn dat we elkaar inmiddels telefonisch hebben gesproken. Zoals beloofd brengen we alle reacties die hierop betrekking hebben onder de aandacht van onze NESCAFÉ productmanager. Groetjes, Caroline

Reactie van de melder van de klacht P. van Es

7 dagen geleden - Beste Carolien, Dank je voor je telefoontje. Je vertelde mij dat beslissingen rond het van de markt nemen van de Espresso op Europees niveau in Zwitserland genomen worden. Ook de keuze om de koffie in Frankrijk wel in de Azera-lijn op te nemen en Nederland niet. Ik heb de geboden alternatieven -de Espresso, Americano, Intenso en ook de Gold crema geprobeerd maar deze konden eerlijk gezegd niet aan de van de markt genomen koffie tippen. Dat met mij vele anderen hierover ook zeer teleurgesteld zijn, is te zien aan het aantal klachten hierover op klacht.nl en op de Azera-facebookpagina, die met om deze reden met een gemiddelde beoordeling van 1,8 op een all-time low staat. Fijn dat je deze klachten doorspeelt naar hogerop. Hopelijk zien zij dat het ook in het belang van Nestlé is om een grote groep vaste klanten van een geliefd product niet in de kou te laten staan, en de Azera Espresso original behalve in Frankrijk ook in Nederland in de winkels te houden. Tot dan toe verzoek ik klacht.nl mijn klacht als onopgelost aan te merken. Met vriendelijke groet, Patrick

Alle klachten die gemeld zijn door P. van Es