Klacht: Nek- en schouderklachten door uitzonderlijk harde matras

op 06 juli 2017 over Beter Bed in de categorie Beddenketens

Ongeveer 2 maanden geleden, begaf ik mij naar de beter bed winkel in Roosendaal om er te kijken voor een nieuwe boxspringcombinatie.
Ik werd geholpen door een dame die mij enkele basic modellen toonde. Ik vroeg naar een combinatie die ik online had gezien. Nu bleek dat dit een ‘webdeal’ was en deze enkel online te bestellen was en niet in de winkel te bezichtigen. De dame in kwestie zocht het bed voor me op en toonde me een, volgens haar, gelijkaardige combinatie om me te laten aanvoelen hoe dat bed van de webdeal zou zijn. Ze zei dat die webdeal zeker goed zou zijn voor mij indien ik van een vrij stevig matras hield.
Vervolgens bestelde ik thuis de boxspring in kwestie op beterbed.be, aangezien ik in België woon.
Het bed werd geleverd, maar de matras bleek vreselijk hard te zijn. Het lijkt me heel erg sterk dat dit de matras is die de dame in de winkel mij toonde. Na de eerste nachten had ik al erg veel last van mijn rug en nek en het slapen ging moeizaam dus ik wendde mij tot de klantenservice van beter bed om dit probleem te melden. Zei zeiden dat een bed tijd neemt om aan te wenen en dat ik, indien ik na een maand nog dezelfde klachten had, dit opnieuw kon melden.
Zo gezegd, zo gedaan. Ik probeerde het bed verder uit, maar de klachten bleven. Ik ging ondertussen ook enkele keren naar een kinesist om mijn nek los te maken.
Na een maand nam ik dus opnieuw contact op met de klantenservice van Beter Bed en deze zouden een servicemonteur langs sturen.
Zoals afgesproken kwam deze langs. De man keek heel even naar het bed en vertelde me dat er niets mis mee was. Ik vertelde over mijn klachten en hij zei dat het inderdaad wel een heel harde combinatie was en dat hij even voor mij naar de servicedienst zou bellen of er toch geen omruilgarantie op kon gelden. Nu bleek dat dit het geval kon zijn indien ik twee maal de omruilkosten (in totaal dus 120 euro) zou betalen, maar dit bleek geen zin te hebben omdat de waarde van het matras in order slechts rond de 40 euro ligt! Hij raadde me dan maar aan om het matras nog een maandje te proberen en als het dan niet beter was, zei hij dat ik best kon opteren voor een nieuwe of een top matras.

Kortom, ik heb al twee maanden een slechte nachtrust. Ik heb er al enkele beurten bij een kine opzitten en uiteindelijk zal ik dus een nieuwe matras aan moeten aanschaffen en de nieuwe boxspring zal me uiteindelijk veel meer geld gekost dan gepland.
Beter Bed beweert zelf dat dit een bed is van hoge kwaliteit voor een lage prijs, maar hier heb ik eerlijk gezegd nog maar bitter weinig van gemerkt
Ik voel me eigenlijk heel erg bedrogen en ik vind het zeer jammer dat men klanten op deze manier twee keer langs de kassa wil doen passeren.

Ik wil graag een goede nachtrust en dus een degelijke matras. Ik vind het echter de taak van Beter Bed om ervoor te zorgen dat dit zonder veel gedoe en zonder een nieuwe factuur kan zodat ze op die manier kunnen tegemoet komen in de klachten en kosten die ik er aan over heb gehouden.

5 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Beter Bed over deze klacht.

1 week geleden - Deze klacht is zojuist door Beter Bed in behandeling genomen

1 week geleden - We hebben bericht ontvangen dat Beter Bed een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Beter Bed

Heeft op 13 november 2017 om 10:25 geantwoord

Zie bovenstaande, in tussentijd is er al contact geweest met de klant.
Helaas hebben wij deze klacht destijds gemist, vandaar de late reactie. Onze excuses hiervoor.
Onze specialist is destijds bij de klant langs geweest en heeft het matras in order bevonden.

Indien de klant nog vragen heeft, aarzel dan niet om contact op te nemen met onze klantenservice op telefoonnummer 0413-338800.

Met vriendelijk groet,

Beter Bed