Klacht: negatieve creditcheck

op 11 september 2017 over Directpay in de categorie Betalingsdiensten

Ik wil een vast mobiel abonnement nemen bij Youfone, en krijg bericht dat Directpay een controle heeft gedaan, en dat ik niet krediet waardig zou zijn, en dat met een inkomen van 6000 euro per maand netto!
Ik vraag mij ten zeerste af hoe Directpay zo’n controle uitvoert.

Directpay moet gewoon verklaren dat ik krediet waardig ben en zeker hun excuses aanbieden. Een bloemetje zou ook niet onaardig zijn, want zo'n reactie is gewoon onbeschoft.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Directpay over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Directpay in behandeling genomen

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat Directpay een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Directpay

Heeft op 14 september 2017 om 15:30 geantwoord

Geachte heer /mevrouw,

Wij begrijpen dat u zich in deze situatie onbegrepen en onrechtvaardig behandeld voelt. Wij willen u hierbij in ieder geval verontschuldigen voor het ongemak dat u heeft ervaren.

Wij hebben u zojuist per mail toegelicht en de procedure uitgelegd. Mocht u toch nog vragen of opmerkingen hebben neemt u gerust contact met ons op.

Direct Pay Services B.V.

Heeft op 15 september 2017 om 09:35 geantwoord

Een nietszeggend antwoord! Feit blijft dat de financiele situatie NIET gecontroleerd is, maar puur een belsissing is genomen op adres.

Bericht van Directpay

1 jaar geleden - Geachte heer /mevrouw, Helaas kunnen wij niet zien wat de reden is van de afwijzing bij het geautomatiseerd proces. De afwijzing kan diverse redenen hebben, waaronder een afwijzing op adres. Wij hebben uw gegevens maandag en gister opgevraagd, zodat wij handmatig een nader onderzoek kunnen uitvoeren. Wij hebben deze van u echter helaas nog niet mogen ontvangen. Zonder deze gegevens kunnen wij geen nader onderzoek uitvoeren. Wij verzoeken u derhalve ons te voorzien van de gevraagde gegevens, zodat wij de vervelende situatie spoedig op kunnen lossen voor u. Met vriendelijke groet, Direct Pay Services B.V.

Alle klachten die gemeld zijn door moret