Klacht: Miele wasmachine gekocht bij Neckermann

op 06 april 2010 over neckermann.com in de categorie Online Warenhuizen

Omschrijving klacht

Rond 2001 hebben wij, destijds geïnspireerd door te weinig fondsen, een degelijke wasmachine aangeschaft op afbetaling. De rente daarop is flink, maar destijds hadden we weinig keuze.
Mijn vrouw is altijd open, eerlijk en netjes en heeft twee of drie keer iets later het termijnbedrag aan onze vrienden van Neckermann betaald. Wel heeft ze hier altijd vooraf over gecommuniceerd. Ineens hebben wij een brief gekregen van Neckermann dat de renteberekening werd stopgezet (met die tarieven vonden wij dat prima) en dat de zaak te incasso ging. Dat ondanks de open houding van mijn vrouw. Maar goed. Wij hebben de restvordering MIN de rente betaald aan Neckermann, zoals door henzelf aangekondigd. Los van een paar dreigementen is het hautaine en intimiderende gedrag van Neckermann hiermee opgehouden.
Inmiddels zijn wij ruim 5 jaar geleden verhuisd. Circa 2 jaar gelden wilden wij een hypotheek aanvragen om een huis te kopen. Toen bleek dus dat er een boze BKR notering is gedaan door Neckermann op naam van mijn vrouw. Zij kon dus geen hypotheek krijgen, noch bijdragen aan een hypotheek.
Toen hebben wij zelf Neckermann gebeld met het verzoek om een einde te maken aan deze praktijk; hetgeen netjes is gewijzigd door hen. Neckermann ging maar weer eens proberen te incasseren. Daarop hebben wij vriendelijk aangegeven dat we elkaar beter voor de rechter kunnen treffen. Dat gebeurt niet. Geen dagvaarding – niets. Totdat er vandaag maar weer eens een clubje voor het Neckermann karretje werd gespannen en er een heer bij mij voor de deur stond voor mijn vrouw inzake Neckermann. Ook aan deze heer hebben wij het verhaal uitgelegd. Daarbij hebben wij aangegeven dat wij de dagvaarding met plezier tegemoet zien en dat wij dat (lekker oplopende) bedrag geenszins van plan zijn te betalen. Wij laten ons niet intimideren, maar anderzijds weigert Neckermann haar fouten te erkennen en het bedrag af te schrijven in haar boekhouding als een verlies. Een direct gevolg van haar eigen stommiteiten. Wij zijn er niet op uit om een advocaat in de arm te nemen en zelf naar de rechter te stappen, maar Neckermann laat ons op deze manier weinig keuze. Wij willen graag een huis kopen maar worden op dit moment gesaboteerd door Neckermann.

Gewenste oplossing

Brief Neckermann met excuses en directe intrekking BKR notering met terugwerkende kracht.

Alle klachten die gemeld zijn door chrispas