Klacht: Opgezegde Polis

op 15 november 2011 over National Academic in de categorie Verzekering

Sinds enkele jaren had ik een combinatiepakket voor studenten van National Academic. Dit behelsde een WA verzekering, Inboedelverzekering en reisverzekering voor een redelijk gunstig tarief. Altijd braaf premie betaalt en nooit geclaimd maar vorige week moest ik toch ophoesten, ik had verf over iemands kleding gemorst (schone kleren in een wasmand, hele was verpest) dus ik claimde online bij national academic.
Gelijk na het weekend (7 november) teruggebeld maar met de mededeling dat ik alleen een zorgverzekering had. Die heb ik ergens anders en het bleek ook dat die op iemand anders naam stond op hetzelfde adres (is blijkbaar te ingewikkeld). Toen doorverbonden met *  over de beeindiging van mijn polis.
Volgens haar stond er op mijn polis dat hij in juni van het jaar dat ik 25 zou worden opgezegd zou worden. Ik had de dag daarvoor nog op mijn polisvoorwaarden gekeken (om te zien of ik uberhaupt kon claimen) en kon me een dergelijk beding niet herinneren. Toen werd * een beetje ongeduldig, het zou sowieso op mijn polis staan en daar had ik zelf voor getekend dus ik moest niet zo zeuren. Klachten moest ik maar melden bij de algemene directie (waar ik na veel gesteun het adres van kreeg).
Er volgde nog wat gesteggel want ik vroeg me af waarom ze me niet gecontacteerd hadden toen in juni mijn polis was beeindigd, men zou toch denken dat ze een winstoogmerk hadden en me een nieuwe polis zouden willen aanbieden maar dit werd door * ontkend. Vervolgens werd plotseling de verbinding verbroken. Ik had al 20 minuten op de doorverbinding gewacht dus verwachtte eigenlijk teruggebeld te worden maar dat gebeurde niet.
Later vernam ik dat een kennis ook een zorgverzekering had bij National Academic en dat die van haar ook in juni opgezegd was omdat dit zogenaamd op de polis stond. Zij claimde dat ook haar polis niet zo’n beding bevatte maar National Academic had haar tenminste wel op tijd gecontacteerd en een nieuwe verzekering afgesloten.
Toen ik nog later mijn eigen polis (geldig tot juni 2008 maar bij ontbreken van een nieuwe polis nam ik aan dat de verzekering op dezelfde voorwaarden was voortgezet, zeker aangezien ik wel regelmatig post en nieuwe algemene voorwaarden ontving) bekeek stond er inderdaad geen dergelijk beding op (voor een evt. nieuwe polis, die ik dus nooit ontvangen heb, heb ik dus in tegenstelling tot * halstarrige beweringenen nooit getekend, wat de juridische relevantie daarvan ook zou moge zijn) en in de laatste versie van de algemene voorwaarden die ik in augustus 2010 had ontvangen stond ook niets van dien aard. Al met al vraag ik me af of National academic geheel volgens de bestaande richtlijnen heeft gehandeld.

Excuses en vergoeding van de schade, een nieuwe verzekering heb ik inmiddels al

Alle klachten die gemeld zijn door dam