Klacht: Nalatigheid bezorger

Laplap op 08 november 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ik bestel in Japan. Moet bijna 100Eur voor verzending betalen. Pakket wordt door bezorger in NL DIRECT naar postkantoor gestuurd ZONDER notificatie omdat er Rembours op zit.Na 2 weken gaat het retour Japan omdat ik dus niets wist. Bel om klacht in te dienen en krijg te horen dat ik dus geen pakket krijg, geen enkele vergoeding en OOK mijn verzendkosten kwijt ben!!!! Post geeft toe dat het de fout van de bezorger is en ik zit dus met de schade! Men zegt alleen de bezorger een reprimande te kunnen geven?!?!?

Gewenste Oplossing:

Ik ben alleen tevreden als en wanneer de post het volledige verzendbedrag terugbetaald of dat het wat mij betreft uit de zak van de bezorger komt dat maakt me niet uit maar ik wil geen schade lijden door fouten van een ander.

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

PostNL

Heeft op 08 november 2017 om 10:22 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte heer/mevrouw de Bruin,

Uit uw bericht begrijp ik dat u geen kennisgeving hebt ontvangen en dat u daarom niet op de hoogte was dat uw pakket bij een PostNL locatie klaar lag.

Uit mijn systeem is gebleken dat er al een klacht voor u is doorgegeven aan de verantwoordelijke partij. Het is in dit geval alleen niet zo dat de bezorger hier verantwoordelijk is. Deze kennisgevingen worden namelijk via briefpost verzonden. Waarschijnlijk is het hier dan ook fout gegaan.

De afzender blijft verantwoordelijk voor uw pakket en het is dan ook niet mogelijk om de gemaakte kosten te vergoeden.

Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL, dan kunt u altijd terecht bij onze Klantenservice: http://www.postnl.nl/klantenservice

Met vriendelijke groet,

PostNL

Laplap

Heeft op 08 november 2017 om 10:30 geantwoord

Erg makkelijk om de verantwoordelijkeid op deze manier af te schuiven. De postbode is zelfs niet bij mij langs geweest! Hij heeft het pakket direct naar het afhaalpunt gebracht zonder mij op de hoogte te brengen. De verzender kan hiet dan ook niets aan doen omdat de postbode nalatig is geweest en omdat deze bij postnl in dienst is, ligt de verantwoordelijkheid bij postnl. Ik lijd nu verlies van bijna 100€! Mocht het niet tot een vergoeding komen dan ga ik via een ombudsman een officiele klacht indienen omdat ik alle bewijs heb dat de postbode in gebreke is gebleven. Ik weet dat me dat 26€ gaat kosten er daarmee voor postnl de kosten alleen maar omhoog gaan omdat ik deze ook op postnl zal verhalen.

Alle klachten die gemeld zijn door