Klacht: Na diverse klachten / berichtgeving aan Webcasso bezoek van deurwaarder

op 28 september 2016 over Webcasso in de categorie Incassobureaus

Ik heb als consument rondgekeken en informatie aangevraagd bij 2 of 3 mogelijk nieuwe energie leveranciers.
Ging prima en uiteindelijk een tevreden gevoel overgehouden aan onze huidige leverancier.
De andere Essent heb ik geheel volgens procedure binnen 10 dagen netjes telefonisch afgemeld.
Hierna begon het getreiter (terreur) van Essent met factuur, nadat ik Essent d.m.v. bellen en mailen geïnformeerd had kreeg ik facturen met incasso dreigingen. Ook hier geheel formeel op gereageerd en dacht dat dit een gesloten verhaal was. Krijg ik via Mail Webcasso te zien en te horen met dreigende teksten en dwangsommen. Ook hier keurig op gereageerd met mijn beste kennis en geïnformeerd dat ik nooit een partij geweest ben of ooit zal worden bij Essent en ook geen partij als Webcasso wenst in deze voor mij afgedane zaak. Dit vonden ze bij Webcasso integendeel en ik moest betalen anders ………?
Ik heb Helaas tijd moeten investeren d.m.v. schrijven en bellen maar Webcasso bleef bij haar standpunt en ik ook. Nu vandaag 28-09-2016 ging de deurbel en stond daar een keurig geklede dame met een volgens haar zeggen dwangbevel en ter voorkoming van meer kosten zou ik moeten meewerken want ze was nl deurwaarder. Ik schrok best wel want wist niet direct dit te plaatsen. Nadat ik inzicht had gekregen in het best wel indrukwekkende (standaard invulbaar) boekwerk kreeg ik het best wel warm ervan. Maar na een beetje verder lezen zag ik dat dit zogenaamd indrukwekkende bedrijf met kwaliteit leugenaars zag ik direct onwaarheden aantoonbaar mijns inziens t.a.v. Geen berichtgeving op hun schrijven.
Ik heb aan beide ongehoorde, slecht functionerende en zeer klantonvriendelijke bedrijven een slecht gevoel overgehouden en tijd kwijt geraakt hieraan. Net als de meeste Nederlanders moet ik werken en mijn gezin bijstaan bij allerlei gewone bezigheden en kan (wil) ik niet tijd kwijtraken aan dit soort boeven of op zijn minst slecht geïnformeerde medewerkers van Webcasso en Essent.
Mijn klacht in het kort: ik moet voor de rechter komen volgens Webcasso en na veel tijd en boosheid nog geen gesloten boek.

Ik ben tevreden bij minimaal een excuses en een bedrag van wat zei eisen aan boetedoening van de zogenaamde openstaande bedragen.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Webcasso over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Webcasso in behandeling genomen

1 week geleden - We hebben bericht ontvangen dat Webcasso een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Webcasso

Heeft op 22 november 2016 om 10:07 geantwoord