Klacht: Na diverse klachten / berichtgeving aan Webcasso bezoek van deurwaarder

op 28 september 2016 over Webcasso in de categorie Incassobureaus

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ik heb als consument rondgekeken en informatie aangevraagd bij 2 of 3 mogelijk nieuwe energie leveranciers.
Ging prima en uiteindelijk een tevreden gevoel overgehouden aan onze huidige leverancier.
De andere Essent heb ik geheel volgens procedure binnen 10 dagen netjes telefonisch afgemeld.
Hierna begon het getreiter (terreur) van Essent met factuur, nadat ik Essent d.m.v. bellen en mailen geïnformeerd had kreeg ik facturen met incasso dreigingen. Ook hier geheel formeel op gereageerd en dacht dat dit een gesloten verhaal was. Krijg ik via Mail Webcasso te zien en te horen met dreigende teksten en dwangsommen. Ook hier keurig op gereageerd met mijn beste kennis en geïnformeerd dat ik nooit een partij geweest ben of ooit zal worden bij Essent en ook geen partij als Webcasso wenst in deze voor mij afgedane zaak. Dit vonden ze bij Webcasso integendeel en ik moest betalen anders ………?
Ik heb Helaas tijd moeten investeren d.m.v. schrijven en bellen maar Webcasso bleef bij haar standpunt en ik ook. Nu vandaag 28-09-2016 ging de deurbel en stond daar een keurig geklede dame met een volgens haar zeggen dwangbevel en ter voorkoming van meer kosten zou ik moeten meewerken want ze was nl deurwaarder. Ik schrok best wel want wist niet direct dit te plaatsen. Nadat ik inzicht had gekregen in het best wel indrukwekkende (standaard invulbaar) boekwerk kreeg ik het best wel warm ervan. Maar na een beetje verder lezen zag ik dat dit zogenaamd indrukwekkende bedrijf met kwaliteit leugenaars zag ik direct onwaarheden aantoonbaar mijns inziens t.a.v. Geen berichtgeving op hun schrijven.
Ik heb aan beide ongehoorde, slecht functionerende en zeer klantonvriendelijke bedrijven een slecht gevoel overgehouden en tijd kwijt geraakt hieraan. Net als de meeste Nederlanders moet ik werken en mijn gezin bijstaan bij allerlei gewone bezigheden en kan (wil) ik niet tijd kwijtraken aan dit soort boeven of op zijn minst slecht geïnformeerde medewerkers van Webcasso en Essent.
Mijn klacht in het kort: ik moet voor de rechter komen volgens Webcasso en na veel tijd en boosheid nog geen gesloten boek.

Gewenste Oplossing:

Ik ben tevreden bij minimaal een excuses en een bedrag van wat zei eisen aan boetedoening van de zogenaamde openstaande bedragen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Webcasso over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Webcasso in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Webcasso een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Webcasso

Heeft op 22 november 2016 om 10:07 geantwoord

Geboden Oplossing:

Oplossing is alleen zichtbaar voor melder van de klacht

Heeft op 10 februari 2017 om 18:50 geantwoord

Nee ik ben niet akkoord met deze oplossing, ze zijn zo fout bezig en dat weten ze ook een dag voor hun zelf bedachte dagvaarding krijg ik een brief dat de de dagvaarding niet doorgaat !!! in de vakantie naar huis gereden met mijn vrouw en 2 kinderen om bij dit proces aanwezig te zijn en vervolgens gaat het niet door bedankt hoor en ...... voor jullie !!

Bericht van Webcasso

7 maanden geleden - Geachte heer, mevrouw, In ons telefoon gesprek heeft u medegedeeld dat u de zitting graag door had willen laten gaan. Echter omdat wij niet een tijdige reactie op uw verweer hebben ontvangen hebben wij uit voorzorg de zitting ingetrokken. Wij hebben inmiddels contact gehad met de opdrachtgever, waarin wij hebben gevraagd of zij uw bezwaar kunnen beoordelen. Onze opdrachtgever geeft aan dat u heeft aangegeven bewijs te zenden maar dit is tot heden niet heeft gedaan. Indien u dit alsnog aan ons kunt doorsturen dan zullen wij dit aan Essent voorleggen. Gevraagde zien wij graag binnen 5 dagen na heden tegemoet. Bij voorbaat dank voor uw medewerking. Met vriendelijke groet, Webcasso B.V.

Reactie van de melder van de klacht steef11

7 maanden geleden - Zoals telefonisch en via de mail heb ik gereageerd hierop mijn data's en mailverkeer klopt ik had en heb geen uitstel nodig gehad !! Maar u en uw opdrachtgever Essent hebben mij die dag gedagvaard en dat ging niet door omdat ik geheel in mijn recht sta en ik keurig binnen 10 dagen gereageerd heb om mij af te melden via Essent reglement !! Maar Essent wil net als u bewijs zien dat ik afgemeld heb? En dat is nu precies het belachelijke die telefonische afmelding heb ik gemaakt thuis, onderweg of bij familie dat zou ik niet weten en heb dit ook medegedeeld aan Essent maar i.p.v. een mogelijk nieuwe of toekomstige klant te werven willen ze bewijs hebben, ik zou dit graag om willen draaien en laten hun het bewijs laten zien dat ik dit niet gedaan heb!!! Onbegrijpelijk dat een bedrijf als Essent en uw bedrijf zo om gaat met consumenten, misschien een tip maak het zoals voorheen een contract laten ondertekenen dan heb ik en Essent een overeenkomst!! Mij maakt het erg boos dat een bedrijf als Webcasso en Essent mij met onzin bezig laten houden en wanneer ik een week met mijn gezin in de vakantietijd voor niks laat terug komen waardeloos en schaamteloos

Alle klachten die gemeld zijn door steef11