Klacht: na 8 maanden nog steeds geen goede bank in huis

op 06 juni 2021 over Seats and Sofas in de categorie Meubelwinkels

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

8 maanden geleden (22-09-2020) hebben wij een dure grote manilla bank gekocht bij de seats en sofa’s.
Door de corona zou de leveringstijd langer zijn als normaal dus 6 tot 12 weken.
Toen de 12 weken voorbij waren, en wij nog helemaal niks vanuit de winkel gehoord hadden heb ik zelf maar eens gebeld. na heel vaak gebeld hebben en niet door de wachtlijn heen te komen, en heeeeel veel minuten in de wacht te hebben gestaan kwam ik er eindelijk doorheen en konden ze mij vertellen dat de bank pas in januari op de lijst stond om geleverd te worden.
Ik was daar uiteraard niet echt te spreken over omdat ik er toch wel vanuit ging om voor de kerst op mijn nieuwe bank te zitten!
Uiteindelijk kon de bank 28 december geleverd worden.

Toen de bank bij ons binnen stond zonder het plastic kwamen wij al snel tot de conclusie dat 1 van de zitdelen een lichtere kleur had, en dat er 4 kussens die wij er bij besteld hadden niet bij geleverd zijn.
Dit is natuurlijk niet wat je wenst wanneer je veel geld voor een bank uitgeeft.

Na weer een hoop telefoontjes en mailtjes en een hoop geduld vanuit ons. is de bank weer bij ons opgehaald en kregen we (omdat we daar specifiek om gevraagd hebben) een belachelijk slechte leen bank!
De bank is bij ons opgehaald op 27-01-2021, dit hele proces heeft dus al een maand geduurd.
Tot mijn verbazing zou de levertijd nu wel 14 weken bedragen!!!
Maar goed, we hebben weinig keus, want we willen toch wel een goede bank.

(03-05-2021) 14 weken later nog niks vanuit de winkel gehoord dus weer zelf de telefoon maar gepakt om naar de winkel te bellen.
De week erna (6 mei) verwachten ze een vracht van de leverancier met de hoop dat onze bank daarbij zit…
En als onze bank erbij zit dan worden we gebeld voor een levering afspraak.

08-05-2021 Hebben wij nog niks gehoord dus heb ik maar weer gebeld of onze bank er al was.
Ja dat was hij, en zal op maandag 10-05-2021 gecontroleerd worden en daarna worden we gebeld….

Op vrijdag 14-05-2021 is inderdaad onze bank geleverd.
Dit keer weer zonder de extra kussens die al bij de 1ste levering er niet bij zaten en zonder pootjes voor onder de bank, en deze keer is de rugleuning van het tussenstuk afgebroken van het zitting gedeelde…
Wanneer we dit gedeelte op zijn kant zetten hoor je ook allemaal losse stukjes rammelen.

Natuurlijk heb ik direct weer gebeld met de winkel op de zelfde vrijdag 14-05-2021.
Ze konden echter niks meer voor ons doen omdat het vrijdag middag was en zouden het maandag oppakken.
Ik was het hier uiteraard niet mee eens aangezien wij zonder pootjes niet eens normaal op de bank konden zitten, en de leenbank was alweer mee terug genomen.

Zaterdag 15-05-2021 hebben ze een setje pootjes gebracht en de rest konden ze echt pas na het weekend oppakken.

Toen we de pootjes onder de bank gingen zetten zagen we dat dit gewoon al GEBRUIKTE pootjes zijn…. omdat er al gebruikte viltkussentjes onder zaten geplakt.

Als je 2100 euro voor een bank betaald mag je toch zeker wel verwachte dat je nieuwe onderdelen krijgt??

Op dinsdag 18-05-2021 zou ik gebeld worden over het komende verloop van het schade herstel van onze bank.
Dinsdag heb ik aan het einde van de middag om 17.00 zelf maar gebeld…
Het was hun nog niet gelukt om contact met iemand te krijgen vanuit het service punt dus ik zou woensdag (19-05-2021) uiterlijk donderdag (20-05-2021) terug gebeld worden.
Vrijdag 21-05-2021 heb ik om 15.00 ’s middags maar weer zelf gebeld (omdat er vanuit de winkel WEER niet aan de afspraak is gehouden om mij terug te bellen.
We zijn ondertussen weer een week verder nadat de bank niet goed bij ons is geleverd, en er kan mij nog steeds niks verteld worden over hoe de schade opgelost kan worden.
De enige oplossing is dat ze de bank weer komen ophalen en terug sturen naar de fabrikant om het daar te laten maken.
Met weer een levertijd van 12 weken…

Ik heb best veel geduld en ik kan goed accepteren als er een foutje gemaakt wordt (als deze op een goede en spoedige manier hersteld wordt), maar het wordt nu een opeenstapeling van fouten.
En het feit dat er vanuit de winkel of service afdeling totaal niet naar ons gecommuniceerd wordt vind ik ronduit slecht en belachelijk!

Wij zijn ondertussen 8 maanden verder en ik heb nog steeds geen complete bank staan, maar een bank op gebruikte pootjes en een tussendeel van 2 zitplekken waar we geen gebruik van kunnen maken omdat re rugleuning stuk is.

Mijn geduld begint op te raken!
Ik wil niet weer 12 weken moeten wachten, en dan tot de conclusie komen dat het gedeelte niet te repareren is ( omdat het namelijk is afgebroken/gebrokkeld)
Ik wil dat deze bank word opgehaald en dat er een goede bank bij ons komt staan zoals wij die besteld hebben en voor betaald hebben of dat mijn geld zo spoedig mogelijk word terug gestord zodat ik een andere bank kan uitzoeken.
Ik heb deze bank besteld toen mijn dochter 2 maanden oud was, met het idee dat eerste jaar heel veel samen met haar te kunnen cocoonen en chillen.
Zij is nu bijna 1 jaar en we hebben alleen maar op verkeerde of stijve kleine bankjes kunnen zitten.
Daar zat weinig chillen bij dus!.

Ik hoop recht vanuit mijn hard dat de seats en sofa’s heel spoedig met een goede en profesionele oplossing en excuus komt.
Want de service die ons nu verleent is is ronduit slecht!

Gewenste Oplossing:

als ik voor het einde van de maand een nieuwe bank in huis heb staan zoals ik deze heb besteld of mijn geld teug op mijn rekening gestort.

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Seats and Sofas over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Seats and Sofas in behandeling genomen

Bericht van Seats and Sofas

2 maanden geleden - Beste mevrouw Wielart, Bedankt voor uw bericht. Wij betreuren het dat uw ervaring met ons zo is gelopen. Graag buigen we uw negatieve ervaring om naar een positieve, door samen met u naar een passende oplossing te zoeken. Ik heb uw klacht intern doorgezet naar onze service afdeling. Zij zullen zo spoedig mogelijk contact met u opnemen. Met vriendelijke groet, Michael - Seats and Sofas

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Seats and Sofas een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Seats and Sofas

Heeft op 06 juni 2021 om 16:31 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste mevrouw Wielart,
Nogmaals onze welgemeende excuses voor hoe alles bij u is verlopen.
Het mag duidelijk zijn dat zo niet had mogen verlopen en zeker oniet ons streven is.
Wij hopen dat u nu wel tevreden bent met de inmiddels geboden oplossing en wensen u ondanks alles toch alvast veel plezier van uw nieuwe bankstel.

Met vriendelijke groet,
Team aftersales

Alle klachten die gemeld zijn door Nikki W