<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?><rss version="2.0"
    xmlns:content="http://purl.org/rss/1.0/modules/content/"
    xmlns:wfw="http://wellformedweb.org/CommentAPI/"
    xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/"
    xmlns:atom="http://www.w3.org/2005/Atom"
    xmlns:sy="http://purl.org/rss/1.0/modules/syndication/"
    xmlns:slash="http://purl.org/rss/1.0/modules/slash/"
    >
<channel>
    <title>KLACHT.nlMyCycle klantenservice &amp; klachten</title>
    <atom:link href="https://www.klacht.nl/mycycle/feed/" rel="self" type="application/rss+xml" />
    <link>https://www.klacht.nl/mycycle/</link>
    <description>Uw klacht kunt u melden op klacht.nl</description>
    <lastBuildDate>Fri, 17 Aug 2018 13:31:13 +0000</lastBuildDate>
    <generator>https://wordpress.org/?v=7.1.2</generator>
    <language></language>
    <sy:updatePeriod>hourly</sy:updatePeriod>
    <sy:updateFrequency>1</sy:updateFrequency>
    <generator>https://wordpress.org/?v=7.1.2</generator>
    	<item>
	<title>Slechte levering en slechte servie</title>
	<link>https://www.klacht.nl/mycycle/klacht/slechte-levering-en-slechte-servie</link>
	<comments>https://www.klacht.nl/mycycle/klacht/slechte-levering-en-slechte-servie#comments</comments>
	<pubDate>Fri, 17 Aug 2018 13:31:13 +0000</pubDate>
	<dc:creator></dc:creator>
	<guid isPermaLink="false">https://www.klacht.nl/mycycle/klacht/slechte-levering-en-slechte-servie</guid>
	<description><![CDATA[<p>Ik heb een tweedehands fiets gekocht bij MyCycle in mei 2018. Leveringdetails werden niet gegeven dus elke dag kwam ik thuis met een briefje door de bus dat ik niet thuis was... Ja ik weet ook niet wanneer deze komt of kan ook niet contact opnemen met de leverancier. 

Eenmaal aangekomen terwijl ik een dag thuis ben gebleven blijkt het dat de fiets niet in orde is. Ik wiebelde bijna van het zadel tijdens het fietsen en vermoedde hierdoor een slag in het achterwiel. Dit heb ik aangegeven bij MyCycle en hier kreeg ik binnen twee dagen (niet 24u maarja) het volgende bericht:
--
Beste Tina,

U kunt met de fiets naar de dichtstbijzijnde fietsenmaker heen gaan met het verzoek om de slag in de wiel te repareren.
Een slag uit de wiel halen kost ongeveer €10,-. Dit zullen we dan ook  voor u vergoeden.

Zal dit een gewenste oplossing aanbieden?
--
Toen ik naar de fietsenmaker ben gegaan kwam eruit dat het achterwiel los zat en dat daardoor de achterband is kapot gegaan. Ik was €67 euro verder (dure fietsenmaker kwam ik ook achter ivm arbeidsuren) maar ik heb hierna geen reactie meer gehad van Bob van MyCycle. Zo koste die fiets van €85 bijna twee keer zoveel doordat MyCycle de fiets niet correct heeft geleverd en hier niet meer op reageert. Ik word er heel moe van als instanties niet reageren en vooral als ik opdraai voor de extra kosten.</p>]]></description>
	</item>
    	<item>
	<title>MyCycle wil de door mij gemaakte kosten niet vergoeden</title>
	<link>https://www.klacht.nl/mycycle/klacht/mycycle-wil-de-door-mij-gemaakte-kosten-niet-vergoeden</link>
	<comments>https://www.klacht.nl/mycycle/klacht/mycycle-wil-de-door-mij-gemaakte-kosten-niet-vergoeden#comments</comments>
	<pubDate>Sat, 12 Aug 2017 16:22:00 +0000</pubDate>
	<dc:creator></dc:creator>
	<guid isPermaLink="false">https://www.klacht.nl/mycycle/klacht/mycycle-wil-de-door-mij-gemaakte-kosten-niet-vergoeden</guid>
	<description><![CDATA[<p>Op 27 juni heb ik een Batavis Intermezzo gekocht bij MyCycle. Tijdens het fietsen bleek deze veel gebreken te vertonen, die niet op de foto en de tekst getoond waren. Zo deden de versnellingen het niet, zat er een slag in het voorwiel, deed de bel het niet en piepten de remmen verschrikkelijk.

In eerste instantie gaf MyCycle aan dat het relatief kleine problemen waren. Alleen het slag in het voorwiel was extra werk. Hij gaf aan dat ik bij een fietsenmaker langs kon om te vragen wat het ging kosten om dit op te lossen. Ik heb aan gegeven dat ik aan de fietsenmaker ging vragen om alle problemen op te lossen, want dan hebben we een professioneel standpunt of de problemen echt relatief klein zijn.

De fietsenmaker gaf aan zo'n € 50 tot € 60 kwijt te zijn. MyCycle gaf aan dat veel te hoog te vinden, en wil maximaal € 20 vergoeden.

Hier was ik het niet mee eens. Ik wilde de fiets retourneren op zijn kosten, wat niet mogelijk bleek. Hij verweet mij dat ik zijn pogingen om het probleem op te lossen (een filmpje waarmee ik zelf de versnellingen kon repareren, olie op de remmen te spuiten en het voorwiel bij de fietsenmaker te laten repareren) had genegeerd. Ik gaf aan hem nog wel een kans te willen geven, en dat ik bereid was om naar een fietsenmaker te gaan die hij had uitgekozen.

Dit bleek dezelfde fietsenmaker te zijn als waar ik eerder om een prijsinschatting had gevraagd. Ik heb mijn fiets daar gebracht, en de kosten waren inderdaad tussen de € 50 en de € 60. € 56,70 om precies te zijn.

Ik vertelde MyCycle dat dit de kosten waren, dat we dit af kunnen sluiten wanneer hij de kosten vergoed.

MyCycle blijft erbij dat ze maximaal € 20 willen vergoeden. Dit ondanks de garantie op hun website:

"Ook een tweedehands fiets moet op zijn minst die elementaire eigenschappen bezitten die voor een normaal gebruik vereist zijn.
Kortom: doen en leveren wat de koper er redelijkerwijs van mag verwachten.

Dit betekent, dat ook een tweedehands fiets bij normaal gebruik binnen de verwachte levensduur geen gebreken mag vertonen.
Tenzij anders weergegeven. Indien een fiets niet aan deze verwachtingen voldoet, lossen wij het gewoon kosteloos op!"

Ik heb aangegeven niet akkoord te kunnen gaan met de vergoeding van € 20.</p>]]></description>
	</item>
    </channel>
</rss>
