Klacht: munten kwijt

op 25 mei 2020 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Dit is de tweede keer dat ik een lege envelop krijg terwijl er een munt in hoort te zitten. Begin te denken dat er een postbode is die munten spaart. Heb in beide gevallen goed geinformeerd bij de verzender, en beide zeggen zeker te weten dat de munt er in zat. Het gaat om een gouden tientje en een munt uit 1846. Graag antwoord. Groet Frans

Zo gauw er een onderzoek is ingesteld naar de dief. En mijn dure munten terug heb

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 25 mei 2020 om 08:21 geantwoord

Geachte heer, mevrouw,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u voor de tweede keer een lege envelop heeft ontvangen zonder inhoud. Ik begrijp dat u dit niet prettig vindt, mijn excuses. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Ik kan op basis van uw bericht niet nagaan hoe de zending verpakt is, maar bij harde voorwerpen in een envelop is een degelijke verpakking erg belangrijk. Tijdens de automatische postverwerking in de sorteermachine komt het soms voor dat harde voorwerpen zoals sleutels of munten uit de envelop scheuren als er geen extra beschermingsmateriaal wordt gebruikt.

Door middel van uw Track en Trace-code heb ik gezien dat het gaat om een brievenbuspakje met Track en Trace. Een brievenbuspakje is niet verzekerd tegen schade of vermissing. Omdat het gaat om een onverzekerde zending is een officieel onderzoek en een schadevergoeding uitgesloten volgens onze Algemene Voorwaarden. Tot mijn spijt kan ik hierin geen verdere actie voor u ondernemen. Ik raad u aan om contact op te nemen met de afzender voor een passende oplossing. De afzender heeft een overeenkomst met ons over de levering van de zending en is onze klant. Hij of zij kan een klacht melden over deze situatie. Als geadresseerde heeft u een overeenkomst met de afzender over de levering van de zending, ik hoop uiteraard dat u samen met de afzender tot een oplossing kunt komen. Mijn excuses voor de ontstane overlast.

PostNL Klantenservice

Alle klachten die gemeld zijn door RDXZAQ