Klacht: Multitool van stanley smelt bij normaal gebruik.

op 22 augustus 2017 over STANLEY in de categorie Gereedschap & Machines

Aangezien ik na het onderstaand mail contact geen reactie meer krijg (netjes voor zo’n groot bedrijf), en dus nog niks opgelost is zou ik graag via deze weg een oplossing vinden.

Ik schreef:
U schreef: Hallo,
Ik was thuis een kastje aan het schuren met de multitool van stanley.
Nu was ik klaar en haalde ik de accu er uit, maar zag ik dat de geleiderails van de accu en van het apparaat een klein beetje gesmolten waren en gebogen.
Nu is het nog niet helemaal kapot maar aangezien dit ongeveer pas de 2de keer is dat ik de multitool gebruik ben ik bang dat het apparaat en de accu echt gaan smelten.
Het zijn overigens 2 losse dingen. De accu hoort bij een slijptol van stanley en de multitool heb ik zonder accu gekocht. Ik had bij het eerste gebruik ook al door dat er zwarte plastic stof van de accu achterbleef op het gele van de multitool maar toen smolt het nog niet.
Ik zou hier graag een oplossing voor zien, ik kan nog meer foto’s sturen mocht u dat willen.
M.v.g. Johan

Dit kreeg ik terug:
Geachte Johan Hamoen

Bedankt voor uw vraag.

Dit komt omdat dit geen volwaardige schuurmachine is en enkel gebruikt dient te worden voor bv ontbramen van een werkstuk.

Ook komt het smelten van de schuurzool omdat er te lang mee gewerkt word, u dient korte pauzes te nemen, om het warm worden te vermijden. Ook de machiene niet op volle toeren zetten bij het schuren.

Tips om het “smelten” van de zool te vermijden zijn:

-dit is geen volwaardige schuurmachine en is eigenlijk bedoeld als detail schuurmachine voor kleine oppervlakten.

-zorg dat u de machine laat werken, druk niet te hard op het toestel.

-zorg dat u korte pauzes neemt bij het schuren, zodoende kan de machine wat afkoelen.

-Zet het toestel niet in volle toeren maar iets zachter

Mij onbeantwoorde 2 mail:
Hallo,

Dus in het kort is hij eigenlijk nergens geschikt voor.
Ik ben namelijk vorig jaar ook al terug naar de winkel geweest toen hetzelfde gebeurde toen ik een gat in een kast gemaakt had met een zaagblad.
Toen werd mij gemeld dat het waarschijnlijk aan het houtsoort lag, dat zou te hard zijn.

Ik heb inmiddels weinig vertrouwen meer in de apparaten van stanley en spijt dat ik de 4 apparaten op accu gekocht heb.
Ondanks dat ik ze alle vier waarschijnlijk nog maar 10 keer gebruikt heb.

Ik ben tevreden als het opgelost word.
Misschien de accu en het apparaat vervangen aangezien de rail van de accu en op het apparaat waar de accu ingaat al redelijk gesmolten zijn. Ook heb ik op de plek waar de accu zit niet de 2 veren zitten die bij al mijn andere apparaten van stanley op accu wel zitten.

Ik heb nog meer fotos waar het neter op te zien is.

Alle klachten die gemeld zijn door jjhamoen@gmail.com