Klacht: Montel geeft niet thuis bij gefundeerde klacht.

Dutchblues42 op 02 mei 2024 over Montel in de categorie Lederwaren

Nog geen 3 jaar geleden een bankstel gekocht bij Montel Breda. Aanschafkosten bijna €3000,-. Dit is inclusief de dure behandeling tegen o.a. vlekken welke ik mij heb laten aansmeren. De draden van de stof beginnen nu al los te raken of breken. Staan op diverse zitvlakken recht omhoog. Oorzaak volgens Montel slijtage. U moet weten dat ons gezin uit 2 personen bestaat. Mijzelf (79kg) en dochtertje van 15 (49kg) zijn de enige die de bank gebruiken. Dus max 1000 dagen gebruikt vakanties, school, werk meegenomen. Daarnaast zakt de bank op diverse plekken ook nog eens door tot op het hout / staal. Volgens Montel is dit normaal want langzaam gaat de lucht eruit mailt men. 🤣 Qua onderhoud ben ik zeer voorzichtig en gebruik het dure en geadviseerde Protexx Protector. Omdat het als eenoudergezin, echtgenote moeder is recent op zeer jonge leeftijd overleden, geen zogenaamde vetpot is en ik voor zulke uitgaven flink moet sparen is dit een financiële tegenvaller welke invloed zal hebben op andere zaken zoals bijvoorbeeld vakantie, schoolspullen, etc… Ondanks gefundeerde klacht totaal geen scrupules bij klantenservice Montel behalve een standaard mailtje. Ik heb ze de kans gegeven dit na tevredenheid en met begrip af te handelen. Plus had ik op meer inlevingsvermogen en onderkenning van het probleem gehoopt nu is mijn hoop slechts dat er diverse potentiële klanten van Montel zullen afhaken door deze review.

Nieuwe bank of geld terug.

Beoordeling 4/10 star-2 (10)

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Montel over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Montel in behandeling genomen

Bericht van Montel

2 maanden geleden - Beste heer, Spijtig om te vernemen dat u niet tevreden bent over onze service. Graag ontvangen wij uw (order)gegevens, zodat wij het intern kunnen bespreken. Zou u zo vriendelijk willen zijn om die aan ons door te geven. Bij voorbaat dank. Met vriendelijke groet, Margo Molenaar - Montèl

Reactie van de melder van de klacht Dutchblues42

2 maanden geleden - Bij deze het ordernummer D15DN1 Mvg, S. vd V.

Montel

Heeft op 11 juni 2024 om 10:28 geantwoord

Beste heer,

Bedankt voor het doorgeven van uw ordernummer. Ondertussen hebben wij doorgekregen van onze klantenservice afdeling dat op 03-06-2024 onze servicespecialist bij u is geweest. Hij heeft u uitleg gegeven en de klachten voor u opgelost. Fijn om te horen!

Margo Molenaar - Montèl

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Montel een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Dutchblues42

Heeft op 11 juni 2024 om 11:34 geantwoord

Beoordeling 4/10 star-2 (10)

Nog steeds is gesuggereerd dat de schade komt door invloeden van buitenaf. Er is herhaaldelijk door \"specialist\" aangegeven dat mogelijk bijvoorbeeld de losse draden door een huisdier zouden komen. We hebben GEEN huisdieren en reactie was mij op mijn blauwe ogen te moeten vertrouwen. Op zijn knieën heeft hij alle draadjes (50?) met een naald terug geduwd in de kussens. Het verbaasde hem ook dat ze allen los waren gekomen op alleen de naden/zoom. Wij zouden dan overigens een erg precieze hond of kat hebben. :-) Daarbij ware ALLE draadjes gebroken en GEEN lusjes. Bij lusjes zou het betekenen dat er ijvoorbeeld knoopjes van een broek of nageltjes achter zijn blijven haken en niet zoals nu losse draadjes.

Het doorzakken kwam omdat we vaak op die specifieke plek zaten. Huh? Volgens mij is een bank daarvoor en moet hij dat dus kunnen hebben. Niet na nog geen 3 jaar doorzakken. De \"specialist\" gaf zelf aan dat een bank minimaal 5/7 jaar mee moet gaan. Ik ben weduwnaar en weeg 80 kg mijn dochter is 15 en weegt 50kg dus met 2 personen mag een bank helemaal niet zo snel slijten.

Mijn persoonlijke mening is dat dit een tijdelijke oplossing zal zijn en Montèl niet wil komen tot permanente oplossing. Jammer omdat ik al minimaal 3x bankstellen bij hun heb gekocht!!! Uiteraard ook de laatste keer en denk dat ik een gerechtvaardigde klacht heb geschreven , deze niet wens te verwijderen en zo potentiële kopers hoop te beschermen.

Alle klachten die gemeld zijn door Dutchblues42