Klacht: moet nu betalen

op 15 september 2017 over Bralex in de categorie Internetshops - Algemeen

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ook ik ben er in getuint. Dacht dat het een proef zending voor 10 dagen gratis was. Zo kwam de advertentie op mij over!. Ik heb de dozen niet geopend, daar ik bij nader inzien en in overleg met huisarts ivm medicijnen de pillen niet mag gebruiken. RMA nummer aangevraagd, (heel moeilijke constructie), en omdat ik geen printer heb moest ik naar mijn zoon in den haag om uit te printen, want dat MOEST! en de boel teruggestuurd. Daar komt nog bij dat het voor mij niet duidelijk was en niet bij de alg. voorwaarde stond dat er voor retourzending betaald moest worden. Ook de terugzend termijn kon ik niet vinden en werd ook niet even verteld bij het aanvragen van het RMA nummer. Aanbieding gehad dat ze de pillen voor 5,– euro terug wilde sturen, maar dan moet ik ook de rekening van 100,– betalen. (Billink aanmaningen). Wat nu te doen. Pillen gehad op 4 aug. RMA nummer op 11 aug. ontvangen, terug gestuurd 31 aug. m.vr.gr. Connie Meijer

Gewenste Oplossing:

Als de rekening wordt kwijt gescholden. en ik mijn 6.95 terug krijg voor retour zenden

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Bralex

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Bralex nog niet in behandeling is genomen.

Reactie van de melder van de klacht Connie Meijer

1 maand geleden - Heb nu aanmaning van Billink gehad, Ik heb alles volgens de regels van hen gedaan, 14 dagen bedenktijd, 14 dagen retour tijd. 4 aug. gekregen, 28 dagen is uiterlijk 1 september retour. Op 31 augustus (bon Post.nl) dus ik ben binnen de tijd. Vind dit heel onterecht en neem er geen genomen mee.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Bralex in behandeling genomen

Bericht van Bralex

1 maand geleden - Geachte klant, Wat vervelend dat u onze aanbieding niet goed heeft begrepen. Ik zal u uitleggen hoe de "Test eerst en koop later" aanbieding werkt. U krijgt een kuur van 30 dagen, waarvan u 10 hele dagen mag testen. Normaal gesproken kunt u afslanksupplementen niet uitproberen omdat het zogenaamde hygiëne artikelen betreffen. Op het moment dat deze geopend zijn vervalt het retourrecht namelijk. Na 10 dagen testen is de keuze aan u wat te doen: 1) U besluit met de kuur van 30 dagen door te gaan en voldoet de factuur voor de uiterste betaaldatum. 2) U besluit niet door te gaan met de kuur van 30 dagen en retourneert het geopende pakket. U dient er overigens wel voor te zorgen dat het pakket uiterlijk op de 14de dag het geopende pakket is gearriveerd bij onze webshop. Uiteraard zullen wij dan de factuur crediteren. Hier staan onze spelregels nog een keer: http://www.forskolin-forte.com/retourneren.php 3) Als het pakket ongeopend is dan geldt de volgende regel; U mag zich binnen 14 dagen herroepen en dan heeft u nog 14 dagen om het pakket te retourneren. Aangezien uw pakket geopend is heeft u enkel 14 dagen en niet twee keer zoveel. Frappant is overig dat u aangeeft niet op de hoogte te zijn geweest van het retourstermijn. In de mail die wij u gestuurd hebben naar ons retoursformulier staat namelijk het volgende: '' Voor de volledige uitleg betreffende het retourbeleid van Forskolin Forte & Detox Forte willen wij u doorverwijzen naar de onderstaande link, hier staat alles uitgebreid en duidelijk beschreven betreffende het termijn waarin het pakket geretourneerd dient te worden. http://www.forskolin-forte.com/retourneren.php '' Dit heeft u klaarblijkelijk niet gedaan, anders was u wel op de hoogte van dit termijn. Dit blijft uw eigen verantwoordelijkheid helaas. Omdat ik het erg vervelend voor u vindt kan ik u uit service 25% korting aanbieden. Indien u hiermee akkoord gaat hoor ik dit graag terug. Met vriendelijke groet, Coen

Reactie van de melder van de klacht Connie Meijer

1 maand geleden - Ik heb de doos moeten openen omdat ik het uitgeprinte retourbriefje met het rma nummer erbij moest doen. De doojes waar de pillen in zitten heb ik NIET geopend.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 weken geleden - We hebben bericht ontvangen dat Bralex een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Bralex

Heeft op 02 oktober 2017 om 13:46 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste Connie Meijer,

Wij vinden dit een hele vervelende situatie. Helaas bent u wel te laat met retourneren. In onze algemene voorwaarden staat wel alles duidelijk omschreven. Heeft u dit over het hoofd gezien? U bent er namelijk wel mee akkoord gegaan.

Wij hebben uw retourzending wel ontvangen, echter afgekeurd omdat uw retour periode is overschreden.

Wat wij kunnen doen is, de supplementen kosteloos naar u toe te sturen en de rekening aan te passen met 25 procent korting.

Ik hoor graag van u.

Met vriendelijke groet,

Laura Fenanlamber

Heeft op 04 oktober 2017 om 22:26 geantwoord

Nee, dank U. Ik heb de pillen doosjes niet opengemaakt daardoor had ik 28 dagen de tijd om te retourneren. Dat heb ik binnen de tijd teruggestuurt. Ik zou zo graag willen dat U de factuur annuleert bij Billink/CIB. Ik zou U zeer dankbaar zijn. M. vr. gr. Connie Meijer

Alle klachten die gemeld zijn door Connie Meijer