Klacht: Moeizame en onvriendelijke procedure

op 06 februari 2018 over Herplaatsing Honden in Nederland in de categorie Dierenwinkels

Een jaar geleden heb ik mij ingeschreven bij www.hhin,nl. Na het overlijden van mijn hond was ik op zoek naar een verantwoorde herplaatsing. Ik heb ervaring, ruimte, tijd en bied een nieuwe hond een mogelijkheid tot een veilig forever plekje, zodat de baasjes hun dier met een een gerust hart kunnen achterlaten.
Procedure: contact verloopt via HHIN die bij interesse (aanklikken op de site) jouw profiel aan de eigenaar voorlegt.De eigenaar kan ook kiezen om HHIN telefonisch een selectie van mogelijke adoptanten te laten maken. Hier gaat het mis. De laatste keer ging het om een jonge hond met sloop,- en angst gedrag die per week meer dan 40 uur alleen was.
Vraagprijs € 200,- Het telefoongesprek begon met de opmerking dat de proefperiode niet gold voor problemen met sloopgedrag. ”U neemt de hond met sloopgedrag, en u kunt hem om die reden tijdens de proefperiode niet teruggeven.” Vragen of hond/ baas hiervoor al eens cursussen hadden gevolgd werden afgewimpeld. Op de vraag hoe de hond ’s nachts reageerde had men geen antwoord. Evenmin werd de vraag of de huidige eigenaar de hond sinds puppy had, beantwoord.
De hond bleek op straat bij onbekende objecten te verstijven en weigeren om verder te lopen. Toen ik na 23 minuten probeerde samen te vatten wat ik deze hond op basis van zijn angst en gedrag kon bieden, werd ik afgekapt met de opmerking dat het een lieve hond was die helemaal niet angstig was. En het sloop/ angstgedrag viel ook wel mee. Even twijfelde ik aan mijn geestelijke vermogens voordat ik me realiseerde dat HHIN tegenstrijdig en klant-onvriendelijk was. Toen ik zei dat ik waarschijnlijk niet de juiste kandidaat was werd de hoorn op de haak gegooid. Ik heb besloten per direct mijn lidmaatschap op te zeggen.

Ik ben bereid een hoop in een hond te investeren, Zowel praktisch als financieel. Als HHIN als tussenpersoon geen wederzijds vertrouwen en respect toont, en blijkbaar de sociale vaardigheden mist om een veilige herplaatsing te herkennen zijn de honden uiteindelijk de dupe.

5 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Herplaatsing Honden in Nederland over deze klacht.

Alle klachten die gemeld zijn door M Ottens