Klacht: Moeilijk vindbaar huis

op 24 juli 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Mijn huis heeft een onlogisch adres, daarvan ben ik op de hoogte. Ik had een matras besteld, dat eerst door DHL bezorgd zou worden. Die hebben het huis niet kunnen vinden, zijn weer vertrokken en hebben aangegeven dat de geadresseerde “verhuisd” zou zijn. Ik heb gebeld met de afzender en gevraagd of er een nieuwe poging tot verzenden gedaan kon worden. Dat ging moeizaam, uiteindelijk is het nog eens verzonden via PostNL en zou mijn matras twee dagen daarna aankomen. De afzender heeft op mijn advies op het pakket geschreven dat de bezorger mijn mobiele nummer moet bellen indien hij/zij het huis niet kan vinden. Ik heb voor de tweede keer de hele dag thuis zitten wachten, verwachtend dat ofwel de deurbel ofwel mijn telefoon zou gaan. Geen van tweeën gebeurde, maar op de volgen-pagina van mijn bestelling durfde PostNL wel te beweren dat ze mij “gemist” hadden. Wat een onzin. Ik heb ze geprobeerd te bellen, zonder succes. Ik heb geprobeerd via hun “chat” mijn klacht te melden, zonder succes. Een e-mailadres lijkt niet te bestaan, dan maar hier.

Nu laat ik mijn matras maar bezorgen bij een afhaalpunt, bijzonder onhandig voor iemand zonder auto/rijbewijs maar PostNL laat mij blijkbaar geen keus.

-leer het stratenboekje of update je tomtom.
-BEL als er op het pakket gewaarschuwd wordt dat je moet bellen.
-maak het makkelijker om een klacht in te dienen.

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 24 juli 2017 om 14:56 geantwoord

Geachte heer Rozing,

Bedankt voor uw bericht. Ik begrijp dat het matras niet op de juiste wijze bij u bezorgd is, waarvoor mijn excuses. Zou u de 3S-code van het betreffende pakket eens mee willen sturen? Het is namelijk ook mogelijk dat het matras via onze vrachtdienst Extra@Home bezorgd is. Ik kijk graag voor u na of ik hier meer duidelijkheid over kan bieden.

Ik zie uw reactie met belangstelling tegemoet.

Alle klachten die gemeld zijn door LR95