Klacht: MKB clickservice maakt belooftes niet waar

op 19 december 2017 over MKB Clickservice in de categorie Marketingbedrijven

Ook ik ben helaas 2 jaar geleden in zee gegaan met MBK clickservice. Er kwam hier een account manager en die vertelde mij dat ik moeilijk of helemaal niet te vinden was op google. Daar konden zij wel wat aan doen, zodat ik meer bezoekers en dus meer klanten zou krijgen. Dus dat leek me wel wat. Contract getekend voor 1 jaar en een tablet gekregen. Ze wilde eerst 2 jaar, maar ik vond 1 jaar proberen genoeg. Uiteindelijk na 3600 euro lichter te zijn heb ik enkel een wat mooiere website gekregen. Maar helaas gingen mijn unieke bezoekers alleen maar naar beneden en klanten belden mij alle helemaal niet extra via mijn site. Ik heb dit een paar keer aangegeven maar helaas werd hier niks mee gedaan. Enkel werd er gezegd hoe vaak ik getoond was op google. Daar heb ik overigens nooit een officieel document van gezien ook. Na 1 jaar vond ik het dus wel genoeg. Er kwam toen weer een account manager op bezoek en deze had fantastische praatjes en beloofde mij beterschap als ik nog 1 jaartje zou bijtekenen en hij zou het persoonlijk in de gaten houden. Hij zou meer geld besteden in het adverteren op google.. Dus ik met mn stomme kop daar nog in getrapt ook. Bezoekers op mn site bleven ook nu uit en opdrachten via mijn site kreeg ik al helemaal niet. Toen heb ik de betalingen gestopt en dat vinden ze niet zo fijn. Ze dreigden met stop zetten van de dienstverleningen…. eeeeh welke dienstverlening. Wel een paar keer gesprek gehad via telefoon en ze vonden dat ik eerst moest betalen. En ik vond dat ze eerst mijn site maar eens echt goed vindbaar zouden krijgen zodat mijn bezoekers aantal omhoog zou gaan. Ondertussen gingen mijn unieke bezoekers aantallen alleen maar verder naar beneden. Uiteindelijk is in juni van 2017 de dienstverlening stop gezet. En u raad het al, dit had nul effect op het bezoekers aantal die ik op dat moment had op mijn site… Gelukkig werd mijn contract wel ontbonden maar ik moest nog wel even 2300 euro betalen en de tablet weer inleveren. Beide heb ik niet gedaan en inmiddels is er een deurwaarder ingeschakeld om het geld als nog te innen.. Toen nu toe heb ik dit geweigerd, ik eis gewoon kwijtschelding van het openstaand bedrag. MKB verschuild zich achter zn voorwaarden waarin staat dat ze niet verantwoordelijk zijn voor de eventuele resulaten van hun campagne! Dat is toch bizar, ze dekken zich in omdat ze eigenlijk wel weten dat hun methode toch geen resultaat heeft. Ik ben nu in gesprek met een bedrijf welke juist die garantie wel geeft en zelfs geld terug geeft als ze dat niet halen wat ze belooft hebben. Kijk zo hoort het. Als je bepaalde dingen beloofd dan moet je die waar maken. Ik heb zelf een klusbedrijf en als ik mn werk niet goed doe krijg ik ook niet betaald. Ik ga toch ook niet in mn voorwaarden zetten “als u niet tevreden bent dan heeft u vette pech” want daar komt het op neer. MBK clickservice doet zijn werk niet goed en dan moet je gewoon je verantwoording nemen. De deurwaarde dreigt inmiddels met een rechtzaak, dus daar zal het dan wel op uitlopen.

Ik wil graag kwijtschelding van het openstaand bedrag, ik vind dat ik genoeg betaald heb. Of eigenlijk teveel, want ik heb nul terug verdiend van de kosten die ik aan hun betaald heb

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar MKB Clickservice over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door MKB Clickservice in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat MKB Clickservice een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

MKB Clickservice

Heeft op 19 december 2017 om 15:52 geantwoord

Beste Eric,

Uit onze gegevens blijkt duidelijk dat het aantal unieke websitebezoekers over de looptijd van de online advertentiecampagne wel degelijk omhoog gegaan is, deze gegevens zijn beschikbaar voor u. Daarnaast heeft u via het call tracking nummer dat wij op de website hebben geplaatst ook telefonische aanvragen van klanten ontvangen.

U claimt nooit een officieel document met statistieken te hebben ontvangen, terwijl u van ons een inlog gekregen heeft waarmee u via onze website op elk moment van de dag de statistieken en resultaten van uw campagne kunt inzien. Daarnaast kreeg u maandelijks de statistieken per mail toegestuurd, middels een link naar het rapport. Mochten de gegevens onvoldoende inzichtelijk voor u zijn dan kunt u bij ons tekst en uitleg krijgen.

U heeft er bewust voor gekozen om een nieuw contract te tekenen en daarbij het advertentiebudget te verhogen voor een beter resultaat. Wij hebben daarop netjes onze diensten uitgevoerd, het advertentiebudget is verdubbeld en we hebben de advertenties nog verder geoptimaliseerd.
Natuurlijk vinden wij het niet fijn dat u besluit om niet te betalen voor geleverde diensten, dat is geen manier van zakendoen. Op het moment dat wij onze verplichtingen zijn nagekomen (U heeft een website, tablet, advertentiecampagne etc. ontvangen, met bovendien extra bezoekers tot gevolg) en weigert daarvoor te betalen, dan zijn wij genoodzaakt om verdere stappen te ondernemen. Wij willen dat ook liever niet, maar u laat ons geen andere keuze.

Overigens geeft u aan dat u er een mooie website aan over heeft gehouden en u wilt de tablet ook niet kwijt, verwacht u dat dit gratis producten zijn? Als u met uw klusbedrijf een klus doet verwacht u ook dat u betaald wordt door de klant. Uw claim dat als uw klanten niet tevreden zijn terwijl de diensten wel geleverd zijn, ze niet hoeven te betalen is gewoonweg ongeloofwaardig. Gelukkig denkt de wetgever anders over betalen na geleverde diensten.

Desondanks willen wij met u het gesprek aangaan om te kijken of we samen tot een oplossing kunnen komen. Voor het plannen van een afspraak kunt u contact opnemen met de klantenservice, de koffie staat klaar. Of u kunt er voor kiezen om de zaak te laten beslechten door de bevoegde instanties, het is uw keuze.

MKB ClickService

Heeft op 19 december 2017 om 17:33 geantwoord

Kijk dit is een van de redenen om nooit met MKB clickservice in zee te gaan. Het bedrijft verteld onwaarheden. Ik heb hen een rapportage gestuurd van mijn website provider waarin duidelijk staat dat mijn unieke bezoekers naar beneden zijn gegaan van 2300 bezoekers per maand naar iets meer dan 300 per maand. Het is jammer dat ik geen printscreen hierbij kan doen, anders kon iedereen dat zien.

Zoals ik al eerder heb gezegd ben ik een 2e termijn met hun in zee gegaan omdat de betreffende account manager mijn beterschap beloofde. Helaas is dit niet gebeurd. Dit kan ik ook aantoonbaar maken door cijfers te laten zien. Ik word regelmatig gebeld, maar dan word er gezegd \"ik zag uw advertentie op marktplaats\" maar nooit dat ze me gevonden hadden via google! Onwaarheden dus.

En ik heb in totaal 3600 euro betaald dus het verbeteren van een bestaande website en een gekregen laptop zijn voor mijn niet gratis geweest. Sterker nog, dat lijkt me wat aan de erg dure kant.

Ik heb ook met iemand gesproken die gespecialiseerd is in SEO en hij zegt dat het zelfs onmogelijk is, om voor het bedrag dat jullie rekenen, een website op de 1e pagina van google te krijgen, iets wat jullie wel beloven. De methode is dus gewoon niet goed en jullie zouden dit niet zo moeten verkopen.

Desondanks sta ik wel open voor een gesprek bij u op kantoor. Dan zou ik graag zien dat de deurwaarder on hold gezet wordt! U heeft mijn nummer.

met vriendelijke groet
Eric Biesma
Topklus

Bericht van MKB Clickservice

1 maand geleden - Beste Eric, Er is een telefonisch contact geweest en we hebben een afspraak gemaakt op ons kantoor. Tevens zullen wij de deurwaarder on hold zetten. U gaf aan dat u blij bent met het gesprek. U gaf ook aan dat u de tablet mee zult nemen om deze in te leveren. Wij zijn ook blij met het gesprek en hopen dat we samen tot een goede oplossing kunnen komen. Wij wensen u prettige feestdagen en hopen u in januari te ontvangen. De klantenservice staat voor u klaar. Met vriendelijke groet, MKB ClickService

Alle klachten die gemeld zijn door Eric Topklus