Klacht: misselijk makende maaltijden

op 27 oktober 2011 over Grand cafe 43 in de categorie Horeca

samen met mijn vriendin in het restaurant Grand Cafe 43 (Vrijthof te Maastricht) 2 verschillende menu’s besteld, die we echter vanwege de slechte bereiding allebij na enkele happen weer hebben ingeleverd.Het hertenvlees was smerig van smaak, taai en te droog gebraden, boontjes dreven in het vet. De geserveerde rijst/nassi bij de varkenshaas in sate was klef en vies van smaak.We konden nog wel iets anders krijgen maar dan heb je geen vertrouwen meer dat ‘iets anders’ wel in orde zal zijn. Hebben verder geen stennis willen maken en hebben ook netjes afgerekend. Echter nog dezelfde avond kreeg mijn vriendin klachten over misselijkheid en de dag erna hevige buikpijn, overgeven en hevige diarree. Toch weer contact opgenomen met het betreffende restaurant, maar ze voelen zich niet verantwoordelijk tot enige compensatie. Dat het eten niet smaakte is immers ons probleem (‘kweste van smaak’) en van voedselvergiftiging kan geen sprake zijn omdat andere klanten die soortgelijke menu’s hadden besteld geen problemen hadden ondervonden. Dit is zo de mening van de bazin, die verder niet van zins is enige compensatie te verstrekken. Zich daarbij niet realiserende dat wij niet zo maar voor de lol maaltijden teruggeven en achteraf ook niet nog eens voor ons plezier met e-mail correspondentie en telefoongesprekken gehoor voor onze klachten willen krijgen. Uiteraard is het in dit soort gevallen moeilijk bewijs aan te leveren van eventuele voedselvergiftiging, maar voor ons wezen alle indicaties in de richting van het Grand Cafe 43.Dan mag je verwachten dat de bazin zich het lot van de klant aantrekt of de klant het voordeel van de twijfel gunt en alsnog tot compensatie overgaat. Zeker als zij zelf zo overtuigd is van de goede kwaliteit en verder nooit klachten krijgt. Zij realiseert zich wellicht niet dat de meeste mensen niet klagen, maar gewoon nooit meer terug komen en vernietigende reklame zullen verspreiden. Aldus, deze klacht op internet gezet.

Volledige vergoeding van de 2 menu's + een bloemmetje voor mijn vriendin die een paar dagen ziek op bed heeft gelegen.

Alle klachten die gemeld zijn door hugo van merrienboer