Klacht: Misleiding van ZZP’ers t.a.v autoverzekering

op 20 januari 2017 over Centraal Beheer Achmea in de categorie Verzekering

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ik heb 2 personen auto’s op één polis voor particuliere autoverzekeringen. Ik bel de klantenservice met de vraag om voor deze auto’s 2 aparte polissen te maken zodat ik de premie van de duurste auto (E26,26 p.m zonder eigen risico) van een andere rekening af kan laten schrijven. Ben namelijk een ZZP’er en wellicht dat bijtelling gunstig is in mijn geval. Daarom voor de fiscus belangrijk dat de premie van mijn zakelijke rekening wordt afgeschreven. Zodra de klantenservice het woord ZZP’er hoort vallen word ik doorverwezen naar een andere afdeling. Ik zou ineens een zakelijke autoverzekering moeten afsluiten……Premiekosten E52,00 p.m.met E150,00, eigen risico!!) Ik neem contact op met mijn boekhouder om te vragen of het juist is dat ik een zakelijke autoverzekering af moet sluiten. Deze zegt: “Nee hoor, als ZZP’er ben je zakelijk en privé 1 persoon.” Ik bel opnieuw de klantenservice en leg de situatie nogmaals uit. Ik krijg een ronduit onbeschofte reactie in de trand van: “het klopt niet en zonder zakelijke autoverzekering ben je de boel aan het belazeren. Informeer nogmaals goed bij je boekhouder. Wij gaan hier niet aan mee werken”. Wie belazert hier nou eigenlijk de boel? Natuurlijk wilt Centraal beheer een zakelijke autoverzekering aan ZZP’ers verkopen. De premie wordt ineens verdubbeld!!! Mensen trap hier niet in, als ZZP’er heb je voldoende aan je particuliere autoverzekering….Je bent helemaal niet verplicht om een dure zakelijke autoverzekering af te sluiten.

Gewenste Oplossing:

Wanneer Centraal Beheer de 2 auto\\\'s op aparte polissen zet zodat de premie van één van de twee van een andere rekening afgeschreven kan worden en ik gewoon mijn particuliere autoverzekering kan houden.

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Centraal Beheer Achmea over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Centraal Beheer Achmea in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 dagen geleden - We hebben bericht ontvangen dat Centraal Beheer Achmea een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Centraal Beheer Achmea

Heeft op 20 juni 2017 om 12:12 geantwoord

Geboden Oplossing:

Inmiddels zal uw auto wel verzekerd zijn ;-)

Uw klacht op klacht.nl zullen wij op opgelost zetten.

Ook zullen wij uw klacht meenemen ter verbetering van onze service en communicatie voor en naar ZZP-ers.

Helaas kunnen wij u niet tegemoet komen in uw klacht met betrekking tot de autoverzekering.

Hartelijke groet,
Het Centraal Beheer Webcareteam

Alle klachten die gemeld zijn door A Blanco Valladares