Klacht: Misleiding en het uitblijven van betaling

op 25 mei 2021 over Juristu in de categorie Incassobureaus

JURMH2039030969
09-07-2020 heb ik een aanvraag gedaan bij Juristu omdat TUI mijn geld van mijn vakantie niet wilde terug betalen. Er werd mij van alles beloofd, alle voorschotten die ik deed zouden volledig op TUI verhaald worden, ik stond volledig in mijn recht en hoefde mij vooral geen zorgen te maken. Geen rechter die mij niet in mijn gelijk zou stellen. Echter door de falende werkwijze van Juristu, waarbij de beloofde aangetekende brieven volgens Juristu per normale post zijn verzonden en daarom niet bewezen kon worden dat Juristu correct heeft gehandeld in de procedure ben ik niet alleen mijn geld aan juristu kwijt (1545 euro aan voorschotten) maar moet ik ook de 500 euro aan advocaatkosten van TUI betalen. De rechter heeft hierin besloten dat het netjes zou zijn als Juristu deze kosten op zich zou nemen, helaas hoor je daar niets meer over. Ik kreeg daarna een mail van Juristu waarin gesteld werd dat hoger beroep de oplossing zou zijn, vervolgens hoor je daar nooit meer iets over. Ik bel om de haverklap naar Juristu voor informatie, degene die je moet hebben is op de een of andere manier altijd net die dag vrij.
De rechter heeft overigens besloten dat TUI mijn vakantie geld moest terugbetalen. Ook dat staat een maand na de uitspraak niet op mijn rekening, Juristu geeft ook hierop weer geen gehoor.

Al met al, geen enkele cure, but a lot of pay en ik overweeg serieus een procedure tegen Juristu te starten vanwege het wanbeleid dat zij voeren.

Ik wil dat Juristu mij nu eindelijk eens vertelt wat de stand van zaken is, ik wil mijn geld van TUI gestort krijgen en daarnaast wil ik dat Juristu de verantwoordelijkheid neemt om de advocaatkosten van TUI op zich te nemen zoals de rechter dit bepaald heeft. Daarnaast zou het ook netjes zijn als zij überhaupt de onkosten op zich nemen gezien zij hun werk gewoon niet naar behoren hebben uitgevoerd.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Juristu over deze klacht.

Alle klachten die gemeld zijn door Lauraadrover