Klacht: Misleiding

op 29 december 2017 over Belcentrale in de categorie Vaste Telefonie

Afgelopen 15 november jl. heeft Belcentrale contact opgenomen met mijn ouders voor het digitaliseren van de telefoonlijn. In dit gesprek is aangegeven dat de analoge lijn wordt opgeheven en dat alles voortaan via VoiP gaat. Ook is in dit gesprek aangegeven dat Belcentrale nieuwe telefoontoestellen levert. Er is niet gesproken over een bedrag wat hiervoor betaald moet worden, ook niet voor het omzetten en installeren. Mijn ouders zijn akkoord gegaan omdat zij simpelweg nog aan een contract vast zitten met Belcentrale tot december 2018 en graag voordelig willen blijven bellen.

Ik heb zelf nog contact gehad met Belcentrale over de installatie, omdat zij internet afnemen van een andere provider. In dit gesprek werd ook aangegeven dat als we de monteur laten komen op de afgesproken dag en afzien van de installatie, er voorrijkosten worden berekend.

We hadden besloten om de afspraak door te laten gaan. Tevens heb ik gevraagd tot wanneer hun contract loopt en dat was december 2018. Er is niet gerept over een contractverlenging bij het installeren van de nieuwe telefoons.

De monteur is vrijdag 24 november langs gekomen om alles om te zetten en te installeren. Er zijn 2 draagbare toestellen en 1 vast toestel geïnstalleerd. Dit omdat mijn ouders deze opzet al hadden.

Aan het eind van de installatie, bij het tekenen van de werkbon werd nog even meegedeeld dat de omzetting/installatie toestellen € 60,00 kost en bij de eerstkomende factuur wordt meegenomen in de afschrijving. Tevens stonden op de werkbon al vinkjes dat mijn ouders een nieuw 2 jarig contract aan gingen. Ze konden ook kiezen voor een 1 jarig contract maar dan zouden de eenmalige kosten

€ 200,00 bedragen.

Waar komt deze € 60,00 vandaan? Dit is mijn ouders niet meegedeeld in het 1e gesprek, daarnaast is dit ook niet terug te vinden op de site van Belcentrale. Mijn ouders gaan hier niet mee akkoord. Zij hadden op het moment dat de monteur inpandig was kunnen weigeren met dit bedrag maar dan had de monteur alles weer weggehaald en krijgen ze voorrijkosten berekend. Ik vind dit erg misleidend allemaal.

Daarnaast werd er tijdens het 1e gesprek aangegeven dat het abonnementsbedrag niet zou wijzigen, echter gaat deze omhoog. Waarom gaat deze omhoog?

Wij hebben meteen een klacht ingediend bij Belcentrale met de vraag om de eenmalige kosten van

€ 60,00 niet te berekenen en het contract weer op een 1 jarig contract te zetten. Het antwoord van Belcentrale was dat zij dit moesten bespreken. Het klachtenticket zoals zij dat noemen is daarmee gesloten. Lijkt mij dat deze open blijft staan totdat zij met een tegenaanbod komen.

Tot op heden hebben wij niks meer gehoord.

Inmiddels wel de nieuwe factuur binnen met daarop de eenmalige kosten van € 60,00 voor de toestellen. Tevens wordt er een soort van huur berekend per maand voor het gebruik van de toestellen, ook weten wij hier helemaal niks vanaf!

Aangezien de Belcentrale niet meer reageert gaan we op deze manier de klacht indienen.

Wij willen:
•Een credit voor de € 60,00
•De (huur)kosten van de toestellen van de factuur af
•Het contract weer terug naar 1 jaar contract, eindigend in december 2018
•Desnoods kan de Belcentrale de toestellen weer ophalen en alles terug zetten op analoog, dan bellen mijn ouders tot einde jaarcontract analoog en stappen dan over

Wij willen:
•Een credit voor de € 60,00
•De (huur)kosten van de toestellen van de factuur af
•Het contract weer terug naar 1 jaar contract, eindigend in december 2018

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Belcentrale over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Belcentrale in behandeling genomen

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Belcentrale een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Belcentrale

Heeft op 15 januari 2018 om 15:53 geantwoord

Beste heer van Assem,

Gelukkig hebben wij elkaar inmiddels telefonisch gesproken. Het betreurt ons ten zeerste dat u klachten had op Belcentrale en we zijn blij dat we deze hebben kunnen bespreken en samen met u tot een oplossing zijn gekomen. U heeft van ons een extra korting gekregen.
We hopen natuurlijk van harte dat uw klacht naar tevredenheid is opgelost, we hopen u nog lang als klant te behouden!

Vriendelijke groet,
Team Belcentrale

Alle klachten die gemeld zijn door keesvanassem