Klacht: misleiding

op 10 oktober 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Twee dagen meldde de track & trace site dat mijn pakket s’avonds bezorgd zou worden, iets waarvoor ik mijn agenda moest aanpassen, om vervolgens ’s middags een briefje in de bus te vinden dat post.nl mij niet thuis trof en het morgenavond nog eens probeert.
Weinig later melde ook de track & trace site dat ze me ’s middags gemist hadden, niet dat het voor een afspraak ’s avonds is.
Proberen hierover te klagen bij post.nl lukte niet; op de service-webpagina gegeven links werkten niet of (mis-)linkte naar vragen ipv klachten, en ook telefonisch werd mij na wachten en doorschakelen vertelt dat het te druk is zodat ik beter later terug kan bellen.
Het beeld dat post.nl bijzonder lage sociale normen hanteert, wordt nog eens versterkt door te merken hoe klagen op verschillende manieren stelselmatig tegengewerkt wordt, een schril contrast met de snelle service als het om kopen e.d. gaat.

Gewenste Oplossing:

Als ik een goede reden krijg voor de asociale houding van post.nl en genoegdoening voor de geleden (niet-materiele) overlast krijg, en dan niet in de vorm van goedkope excuses.

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 weken geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 week geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 week geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

PostNL

Heeft op 10 oktober 2017 om 13:15 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte heer Driessen,

Bedankt voor uw bericht. Het spijt mij te horen dat uw pakket eerder is aangeboden dan via Track&Trace was aangegeven. Ik kan mij voorstellen dat dit u overlast heeft bezorgd. Mijn excuses voor het ongemak.

We doen ons om in te schatten wanneer de bezorger bij je zal zijn, maar dit lukt helaas niet altijd. Dit kan komen door verkeersomstandigheden of doordat een bezorger meer/minder pakketten bij zich heeft dan normaal. Het tijdvak is dan ook een indicatie en geen garantie. Het tijdvak is gebaseerd op de vorige bezorgtijden, dus als het tijdvak structureel niet gehaald wordt passen wij deze aan.

Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL, dan kunt u altijd terecht bij onze Klantenservice: http://www.postnl.nl/klantenservice

Met vriendelijke groet,
PostNL

Alle klachten die gemeld zijn door wat-nou-gebruikersnaam