Klacht: Misleidende voorlichtingen

op 20 juli 2017 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Op 11 mei j.l., heb ik een pakket afgegeven bij DHL bestemd voor Playa del Carmen, Mexico.
Eerst kon ik het pakket traceren met gegeven nummer. Daarna was het pakket niet meer te vinden. Ik belde toen op en kreeg te horen dat het via DHL in Duitsland moest kijken.
Toen zag ik dat pakket op Luchthaven in Mexico stond. Daarna gebeurde niets meer volgens tracking.
Uiteindelijk belde ik weer met DHL en kreeg te horen dat DHL niet verder gaat dan luchthaven Mexico, en het pakket overdraagt asn de lokale postbedrijven!
Hier was ik echt wel geschrokken en boos over omdat ik uit ervaring wist dat de Mexicaanse post onbetrouwbaar zijn. Ik kon ook niet precies zien welke bedrijf mijn pakje had.
Ik heb een klacht ingegiend bij DHL en heb wel mijn verzendkosten teruggekregen maar niet de zestig euro van het waarde van mijn pakket.
Uieindelijk heeft mijn dochter ontdekt welke bedrijf het zou bezorgen, maar toen zij het wilde ophalen, zei de medewerker dat het pakket onvindbaar was!

Toen ik mijn pakket bij DHL bracht, heeft niemand erover gehad dat zij niet zelf mijn pakket zouden bezorgen. Ik heb juist DHL gekozen omdat ik weet hoe slecht de postbezorging van Mexico is. Had ik geweten dat het zo zou gaan, dan had ik het niet eens afgegeven bij hun.

Wat is er hier aan te doen? Ik voel me echt misleid!

Ik ben tevreden wanneer mijn dochter alsnog haar pakket krijgt - of - wanneer ik mijn zestig euro terug krijg. Ook wil ik dat DHL het vermelden wanneer ze niet zelf een pakket bezorgen. Dan kunnen mensen eventueel een andere manier kiezen om hun pakket te versturen.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

DHL

Heeft op 20 juli 2017 om 13:39 geantwoord

Goedemiddag,

Bedankt voor het melden van uw klacht. Erg vervelend te vernemen dat het niet duidelijk was dat het pakket in het land van bestemming aan de lokale organisatie wordt overgedragen. Dit staat op onze website vermeldt, dit kunt u hier terugvinden: https://www.dhlparcel.nl/sites/default/files/content/internationale_tarieven_consument_nl.pdf

Wanneer een pakket vermist is, wil ik u adviseren om het claimformulier op onze website in te vullen. Dit formulier kunt u hier vinden:

De afdeling claims zal uw claimverzoek verwerken.

Vriendelijke groet,

Sanne
DHL Parcel Webcare

Reactie van de melder van de klacht Elsepiet

3 maanden geleden - Mijn probleem staat geboekt als opgelost! Dit is echt niet het geval! Ik dacht dat jullie mij echt zouden helpen maar dat blijkt niet het geval. Gewoon een stempel " opgelost" want dat stast goed!

Heeft op 21 juli 2017 om 13:53 geantwoord

Ik ga verder met mijn klacht naar meer prominent media, aangezien jullie mijn probleem al als opgelost beschouwt, terwijl er verder niets is opgelost.
Zonde van mijn tijd om jullie in te schakelen. Wat nep allemaal!

Alle klachten die gemeld zijn door Elsepiet