Klacht: Misleidende verkoop, slechte service, duizenden euro’s weggegooid geld.

op 28 augustus 2016 over MKB Clickservice in de categorie Marketingbedrijven

Niet doen, niet ondertekenen!
Ze kwamen in maart 2015. Mooie beloftes, mooi verhaal, de verkoop zou gelijk stijgen. We waren uit honderden bedrijven uitgekozen (wat een kans!) en het zou ons niet 1.500 euro kosten maar 190 euro/maand. We hadden al ervaring met andere internetmarketingbedrijven en we wisten dat internetmarketing echt kan lonen. We beheerden google adwords zelf al sinds 2010 maar je moet er wel tijd en energie instekenen wil het resultaat opleveren Je moet steeds blijven leren en updaten. Het verhaal van MKB Clickservice was sterk. Ze zouden het voor ons gaan doen, beter en gericht. We hebben toen besloten om het te doen. Ze zeiden ook dat we gelijk het tweejarig contract moesten ondertekenen (!). Agressieve verkoopgtechnieken zou ik zeggen.
We zijn een klein familie bedrijf, elk cent is goed gewogen voordat we het uitgeven.
We waren enthousiast maar niet voor lang. De landingspagina’s die we kregen (een goed marketing idee, maar niet goed uitgewerkt) werd absoluut niet gevonden in Google, onder geen enkel trefwoord. Grote misser… Geen extra bestellingen, geen bellers, nul stijging van de verkoop. Na drie maanden en zes betaalde facturen (totaal al 750 euro!) wilden wij stoppen met hun diensten. We kregen te horen dat het niet mogelijk was. Doorgaan met facturen betalen die niets opleveren was de enige mogelijkheid.
We hebben nog iets geprobeerd: dat MKB Clickservice onze google adwords campagnes zouden beheren. Zo gezegd, zo gedaan. Ze deden het wel maar niet goed, slechter dan wat wij zelf deden, hun werk was echt niet de 200 euro/maand waard!
Sinds januari 2016 weten we duidelijk dat het contract een grote fout was en dat dit bedrijf geld verdient met bedrog van mensen die hun verhalen geloven.
Er was geen uitweg. We hebben nu al ong. 2000 euro uitgegeven. Nog 2500 euro staat open. We hebben nu een betalingsregeling getroffen. We zijn bang dat er nog incassokosten en dergelijke bij zou kunnen komen, we willen nu de schade zoveel mogelijk beperken.
Dat dit allemaal nog gebeurt in Nederland anno 2016 is verbazingwekkend.

We hebben tot nu toe echt genoeg betaald voor een slechte service. Het restant bedrag van wat er nu nog open staat moet worden kwijt gescholden.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar MKB Clickservice over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door MKB Clickservice in behandeling genomen

Reactie van de melder van de klacht wildkidzz.com

1 maand geleden - We hebben een antwoord gekregen van MKB Clickservice en we gaan het hier publiceren. Misschien blijven wij de 1.600 euro betalen. Maar we willen heel graag dat MKB Clickservice hun diensten of verbetert, of stopzet. In ieder geval, we zouden graag willen horen dat niemand meer zo is misleid... MKB Clickservice heeft ons het volgende geschreven: Naar aanleiding van uw online klacht van 28 augustus 2016 en uw e-mail van 23 september 2016, bericht ik u het volgende. In uw online klacht en uw e-mail geeft u aan niet tevreden te zijn over onze diensten en onze service. Tevens wilt u het openstaande factuurbedrag kwijtgescholden hebben. Allereerst willen wij u onze oprechte excuses aanbieden mocht u onze samenwerking als onaangenaam hebben ervaren. Wij trachten onze zakenrelaties altijd zo voorspoedig mogelijk te laten verlopen. Wij hebben tweemaal een gesprek gehad bij ons op het hoofdkantoor in IJsselstein waarin wij alles samen hebben besproken ten einde de conversies proberen te verbeteren. Wij hebben na afloop van het eerste en het tweede gesprek echter geen indruk gekregen dat u zo ontevreden bent zoals u in uw online klacht en e-mail heeft beschreven. U geeft als een van de redenen aan dat u absoluut niet werd gevonden in Google onder geen enkel trefwoord. Ook geeft u aan geen extra bestellingen, geen bellers en nul stijging van de verkoop te hebben gehad. Voor de volledigheid vermeld ik hierbij dat de campagne van 19-03-2015 t/m 13-09-2016 totaal 4.363 klikken heeft behaald. Dit zijn 4.363 potentiele klanten. Uiteraard hopen wij ook dat de bezoekers van uw landingspagina’s daadwerkelijk contact met u opnemen en klant van u worden. Wij kunnen dit helaas niet garanderen, wij hebben immers geen resultaatsverplichting, wel een inspanningsverplichting en wij zullen er alles aan doen om een zo goed mogelijk resultaat te behalen voor uw onderneming. In uw onlineklacht geeft u ook aan dat u na drie maanden wilde stoppen met onze diensten maar dat u te horen heeft gekregen dat dat niet mogelijk was. Het doorgaan met facturen betalen was de enige mogelijkheid. Het is inderdaad niet mogelijk om de dienstverlening kosteloos te stoppen zoals ook aangegeven in onze overeenkomst. Wij hebben bij het afsluiten van de overeenkomst kosten gemaakt. Wij brengen niet 100% in rekening bij het verbreken van de overeenkomst maar reduceren het naar 40%. De verbrekingsvergoeding is alleen om de kosten te kunnen dekken die gemaakt zijn. Wat betreft uw verzoek om ook de openstaande facturen kwijt te schelden door nog eenmaal een betaling te doen van € 300,00, bericht ik u dat wij hier niet op in kunnen gaan. Wij hebben onze diensten geleverd zoals overeengekomen in artikel 9 en tevens hebben wij voor u geadverteerd. Ook zijn wij zeer coulant geweest met het treffen van een betalingsregeling waardoor er nog geruime tijd geadverteerd is voor u ondanks uw betalingsachterstand. (!!!) Wij zijn van mening dat er geen sprake is van hetgeen wat u beschrijft in uw online klacht en uw e-mail. Wij zijn bijzonder coulant en staan altijd open voor extra inspanning. Wij verzoeken u dan ook de betalingen te hervatten zoals is afgesproken met de heer Felix Bours in de e-mail van 2 mei 2016. Mocht u nog vragen en/of opmerkingen hebben omtrent onze e-mail, neem dan gerust contact op met onze klantenservice. Wij staan te allen tijde voor u klaar met raad en daad! Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet, WWW.MKBCLICKSERVICE.NL Accountmanager / Klantendienstmedewerker Het gaat dus niets gebeuren. Wij blijven betalen alleen omdat we hadden geloofd wat ze hadden beloofd. Legale oplichters zijn dit.... In ieder geval, hebben we contact opgenomen met Kassa van de NPO.

Reactie van de melder van de klacht wildkidzz.com

3 weken geleden - We zijn in de tussentijd bijna een maand verder. MKB Clickservice heeft enkele weken geleden gebeld of wij een afspraak wilden maken met ze om de zaak te bespreken. We trapten weer in, we dachten (eerlijk!) dat ze wilden onderhandelen of hun excuses aanbieden. Het was geen van beiden. Zij begonnen gelijk met het bespreken van onze "betaalgedrag". We zijn dus de schuldigen omdat we onze schulden aan MKB Clickservice niet op tijd aflossen. Het was echt een ongelofelijk toneelstuk. Gezien het feit dat hun verkoop van onze diensten niets heeft opgeleverd en dat we al rond de 2000 euro aan MKB Clickservice hebben betaald voor deze absoluut-niets-waard diensten, hebben wij gevraagd om het restant aan facturen (rond 1000 euro) en het afkoopsom (rond 800 euro) gewoon te cancellen. Geen sprake van, volgens mederwerker. We werden boos en we wilden weg. Toen mocht ineens het afkoopsom weg. We mochten een betalingsregeling aanvragen bij MKB Clickservice voor het restant aan facturen. Voordat ik wegging, heb ik nog 500 euro voorgesteld, als laatste mogelijkheid. Nope, zei mevrouw. En weg waren we. De dag daarna kregen we een email met een korte samenvatting van het gesprek. In deze samenvatting staat dat mevrouw de helft (maar!) van het afkoopsom wilde schrappen. Nog een leugen! Ze dachten 500 euro nog te sparen... We hadden 5 dagen de tijd om hun offerte te accepteren. We hebben terug gemaild dat we verder zullen gaan met aangifte doen bij de Politie Arnhem, verder het verhaal vertellen hier op klacht.nl, verder gaan met Kassa. We hebben nog iets extra gedaan: we hebben contact opgenomen met UNIZO in Belgie, het lijkt er op dat deze mensen ervaring hebben met Proximedia in Belgie. Maar ik denk dat MKB Clickservice gaat stoppen met hun verkooppraktijken alleen als de staat maatregelen gaat nemen. Daarom gaan wij aangifte doen, om de instanties op hoogte te stellen van de "one-shot" verkooppraktijken van MKB Clickservice. Dit moet een keer stoppen. Via wildkidzz kunt u contact met ons opnemen.

Alle klachten die gemeld zijn door wildkidzz.com