Klacht: Misleidende registratie. Gratis is niet gratis.

op 20 april 2016 over Huurstunt.nl in de categorie Algemeen

Tijdens mijn zoektocht naar een kamer heb ik mij op verschillende websites aangemeld. Alles liep voorspoedig en ik heb nu mijn eigen kamer, echter blijf ik incasso’s krijgen van Billink BV; het incassobureau dat huurstunt.nl en kamerstunt.nl vertegenwoordigd.

Bij de bovengenoemde websites kun je je gratis registreren. Dit heb ik gedaan in de hoop zo sneller een kamer te kunnen vinden. Naam en adres ingevuld en klaar. Met de gratis account kon ik alleen nog steeds niks bekijken, hier heb je een premium account voor nodig.
Direct heb ik beide accounts opgezegd!

Ik weet niet hoe de stuntsites aan mijn bankrekeningnummer zijn gekomen maar ik blijf nu incasso’s krijgen.

Er is ondertussen al +- 100 euro betaald aan de misleidende websites.

De oplossing die wordt geboden is voor mij niet voldoende.
Ik kan; Het account verwijderen en de laatste maand alsnog betalen OF aangifte doen van identiteitsfraude.
Beiden accounts heb ik al meerdere malen verwijderd. Het verwijderen is overigens een hele klus.
ik heb mij daadwerkelijk wel aangemeld, dus van identiteitsfraude is geen sprake. Er is alleen sprake van premium accounts bij mensen die gratis registreren.

Ik ben tevreden wanneer mijn accounts worden verwijderd, de openstaande facturen worden vernietigd en de stuntsites toestemming vragen aan hun gebruikers i.v.m. automatische incasso's.

11 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Huurstunt.nl

11 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Huurstunt.nl in behandeling genomen

9 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Huurstunt.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Huurstunt.nl

Heeft op 06 juni 2016 om 15:29 geantwoord

Geachte mevrouw,

Zoals u ook al per e-mail is medegedeeld kan Huurtsunt geen incasso uitvoeren als u uw bankrekeningnummer niet heeft ingevuld. U heeft zelfs een e-mail ontvangen voor het aanmaken van een Premium account waarin vermeld wordt dat er een incasso zal plaatsvinden. Ook wordt dit duidelijk vermeld alvorens u een account aanmaakt. Mijn collega heeft u per e-mail dan ook uitgelegd hoe u zich alsnog kunt uitschrijven.

Alle klachten die gemeld zijn door ckscheffer