Klacht: Misleidende reclame en retourbeleid is achterhaald

op 16 september 2016 over Carpetright in de categorie Interieurbedrijven

Als iemand die zelf niet kan klussen was ik dolblij toen ik jullie “Alle vloeren vloeren gratis gelegd” posters zag. Eenmaal in de winkel bleek de actie alleen te gelden op laminaatvloeren vanaf 24,95/m2, dat was ongeveer maar de helft van jullie assortiment, hoezo “alle”?! De ene die ik nodig had voor de keukenverbouwing was net geen 24,95, dus geen voordeel voor mij, dat is de eerste tegenvaller… Vervolgens had ik besloten om toch maar te kopen om maar ervan af te zijn, dan vertelde de verkoper mij dat mijn vloer niet voorradig was en zou besteld worden. Maar dan kwamen mijn rechten te vervallen om teveel bestelde laminaat in originele verpakking te retourneren. Toen ik vroeg waarom ik de eerste keer dat wel kon, kreeg ik te horen dat de laminaat toen waarschijnlijk wel op voorraad was. Vroeg ik of de laminaat binnenkort uit collectie ging, was het ook niet het geval. In een tijd van steeds meer concurrenties van o.a. webwinkels, is deze regel van retourbeleid in mijn ogen echt onbegrijpelijk en achterhaald. Ik heb precies de hoeveelheid besteld die ik nodig heb, maar heb ook besloten dat dit mijn laast bezoek is aan jullie winkel. Ik zal mijn toekomstige aankoop doen bij een webshop die ik inmiddels gevonden heb, waar dezelfde laminaat tegen een goedkopere prijs verkrijgbaar is en retourneren geen issue is.

Als je reclame maakt dat je alle vloeren gratis zal leggen, doe dat dan ook! En pas je retourbeleid aan, de consument is mondiger dan ooit, ontevreden bij jou, dan zijn er nog tig andere aanbieders.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Carpetright over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Carpetright in behandeling genomen

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat Carpetright een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Carpetright

Heeft op 19 september 2016 om 15:15 geantwoord

Geachte mevrouw Jin,

Naar aanleiding van uw klacht hebben wij vandaag telefonisch contact met u opgenomen om het geheel te bespreken. Tevens hebben we samen met u naar een passende oplossing gekeken. Wij zijn u zeer erkentelijk voor uw feedback in dezen en hebben het uiteraard doorgestuurd naar desbetreffende afdelingen op ons Service Office. Wij wensen u nog veel plezier van uw nieuwe vloer toe!

Carpetright After Sales

Alle klachten die gemeld zijn door MJstar