Klacht: misleidende informatie en onterechte afwijzing uitkering

op 21 april 2017 over UWV in de categorie

Afgelopen jaar ben ik werkeloos geweest en uitkering ontvangen. Tussendoor weer gewerkt en uiteindelijk weer werkloos geworden. UWV gaf in eerste instantie aan dat ik niet aan de 26 weken-eis voldeed, omdat ik tussendoor uitkering had ontvangen. Ik geloofde hen en vanwege familieomstandigheden op dat moment niet verder op ingegaan. Later las ik de gegevens nog na (nieuw werk bleef uit, waardoor ik financieel bovendien erg krap kwam te zitten, wat aanleiding gaf er nog eens naar te kijken). Toen bleek dat ik wel degelijk aan de 26 weken eis voldeed! Ik belde het UWV hierover, maar zij gaven aan dat het bezwaar verlopen was en ik, tenzij een geldige medische verklaring, ik nu sowieso geen recht meer heb op deze misgelopen uitkering. Ik vind deze manier van werken van het UWV nogal kwalijk en behoorlijk misleidend. Als zij meteen de juiste informatie hadden gegeven, had ik gewoon recht gehad op financiele ondersteuning en nu loop ik dit dus dankzij hun verkeerde info mis. Met daarbij het gevolg dat ik nu financieel in de problemen kom.

Het ontvankelijk nemen van het bezwaar en de uitkering alsnog uitbetalen.

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over UWV

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over UWV nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Maartje1234