Klacht: Misleidende DHL administratie-, verzend- en BTW kosten.

op 05 mei 2017 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Een bestelling gedaan vanuit China (waarde $30), waarvoor $16 verzendkosten betaald aan DHL. Nu Krijg ik een rekening van hen met BTW die meevalt (~ EUR 9), met daarbovenop EUR 17.55 administratiekosten. DHL gebeld en ze zeiden eerst dat dit gevolg is van ontbrekende verzendkosten in de declaratie. Vervolgens een betaalbewijs opgestuurd met de portokosten erop, nu zeggen ze dat de adm. kosten altijd worden berekend bij pakketten van buiten de EU.

Wat een verlakkerij!

Als de adm. kosten vast zijn, moeten deze opgeteld worden bij de verzendkosten! Doordat ik de verzendkosten heb betaald en alleen wat info over de BTW in voorwaarden kon vinden komen de adm. kosten geheel onverwacht. Nooit meer DHL!

- DHL moet duidelijk informeren welke vaste kosten de verkoper moet gaan betalen. De huidige vermelding van verzendkosten (die daadwerkelijk incompleet / onjuist is) moet aangepast worden.
- Restitutie van gemaakte admin. kosten.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

DHL

Heeft op 05 mei 2017 om 08:41 geantwoord

Goedemorgen,

Bedankt voor het melden van uw klacht. Erg vervelend om te vernemen dat u onverwacht extra kosten heeft gehad. Ik wil u adviseren om uw klacht te melden bij DHL Express, het lijkt er namelijk op dat uw zending via hun is verstuurd, dit omdat DHL Parcel alleen pakketten binnen Europa vervoerd en dan ook niks met douanekosten etc. te maken heeft. U kunt DHL Express bereiken op 088 0552 000.

Vriendelijke groet,

Sanne
DHL Parcel Webcare

Heeft op 05 mei 2017 om 08:48 geantwoord

Dank voor uw reactie. DHL Express stond niet in de lijst, de bedrijfsnaam is zojuist aangepast.

Alle klachten die gemeld zijn door andre05