Klacht: Misleidende DHL administratie-, verzend- en BTW kosten.

op 10 mei 2017 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Een bestelling gedaan vanuit China (waarde $30), waarvoor $16 verzendkosten betaald aan DHL. Nu Krijg ik een rekening van hen met BTW die meevalt (~ EUR 9), met daarbovenop EUR 17.55 administratiekosten. DHL gebeld en ze zeiden eerst dat dit gevolg is van ontbrekende verzendkosten in de declaratie. Vervolgens een betaalbewijs opgestuurd met de portokosten erop, nu zeggen ze dat de adm. kosten altijd worden berekend bij pakketten van buiten de EU.

Wat een verlakkerij!

Als de adm. kosten vast zijn, moeten deze opgeteld worden bij de verzendkosten! Doordat ik de verzendkosten heb betaald en alleen wat info over de BTW in voorwaarden kon vinden komen de adm. kosten geheel onverwacht. Nooit meer DHL!

- DHL moet duidelijk informeren welke vaste kosten de verkoper moet gaan betalen. De huidige vermelding van verzendkosten (die daadwerkelijk incompleet / onjuist is) moet aangepast worden.
- Restitutie van gemaakte admin. kosten.

5 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

DHL

Heeft op 11 mei 2017 om 14:43 geantwoord

Goedemiddag,

Bedankt voor uw bericht. Op basis van de gegevens in uw bericht vermoed ik dat dit douanekosten betreft. Indien het om een zending gaat waar achteraf inklaringskosten of douane kosten voor worden berekend betreft het ze een zending van DHL Express. DHL Parcel kan zendingen van DHL Express niet volledig inzien. Daarom il ik u adviseren contact op te nemen met DHL Express. Zij zijn bereikbaar via 088-0552 000.

Miranda
DHL Parcel Webcare