Klacht: Misleidende actie : Espressomachine van Philips/Saeco met retourbon van € 50

op 16 oktober 2011 over Philips in de categorie Electronica Merken

Op 14-05-2011 kocht ik in electro-winkel MAFRANS te Leuven bovenvermeld apparaat ad € 159. Er was op dat ogenblik een demonstratie in deze winkel, met gratis degustatie. De mevrouw overhandigde mij een bon met een waarde van € 50, welke ik binnen de 6 weken zou ontvangen op mijn bankrekening.
Onmiddellijk na de aankoop heb ik deze bon, samen met de gevraagde gegevens en streepjescodes opgestuurd naar het vermelde adres. Begin september had ik nog altijd niets ontvangen en nam ik contact met betrokken winkel; daar verwees men mij door naar de consumentendienst van Philips, wat ik dan ook deed. En, raar maar waar, op hun beurt verwezen zij mij door naar de winkel waar ik het apparaat gekocht had. Ik belde dus terug naar de winkel en de dame beloofde mij dat zij het zou uitzoeken en mij op de hoogte zou houden.
Gisteren, 4-10-2011, had ik nog altijd geen nieuws ontvangen en belde ik dus zelf terug. Deze keer had ik een heer aan de lijn, die mij doodleuk antwoordde dat zij daar niets konden aan doen en dat dit de gebruikelijke werkwijze is van de meeste producenten !!! Ik kon mijn eigen oren niet geloven. Dit vind ik puur bedrog en opzettelijke misleiding van de consument !

Ik ben pas tevreden als de beloofde € 50 wordt teruggestort op mijn rekening bij de Deutsche Bank :
IBAN BE3161093XXXXX534 8055 BIC BDCHBE22

6 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Philips in behandeling genomen

6 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Philips een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Philips

Heeft op 01 november 2011 om 11:06 geantwoord

Philips is in overleg met de klant toch tot een passende oplossing kunnen komen voor de klacht. De klant dient de originele streepjescode toe te sturen, dan wordt de €50,- alsnog zo snel mogelijk over gemaakt.

Alle klachten die gemeld zijn door martine maudens