Klacht: misleidend

op 18 oktober 2016 over Huurwoningen.nl in de categorie Websites - Woningen

Een tijdje terug heb ik een account gemaakt, ik kreeg 7 dagen proef (gratis) waarna ik me voor premium weer afgemelf heb. Gisteren zag ik een woning waarop ik wilde reageren. Er werd me dit keer 14 dagen proef aangeboden met DAARNA 19,95 per maand. Dit stond op de bevestigingsknop: 14 dagen proef en daarna 19,95 per maand. Ik mijn IBAN ingevuld (dit moet) en daarna op deze knop geklikt. Nergens een ‘weet u het zeker?’ Melding of iets dergelijks waar in gevraagd werd of ik zeker een premium wilde. En toen was het al gebeurd. Ditzelfde gemaild naar de site zelf, volgens hen staat duidelijk in de voorwaarden dat je per 12 maanden 1x premium mag proberen. Prima, maar er stond OOK duidelijk op die knop eerst 14 dagen proberen. De vorige keer had ik maar 7 dagen, dus gezien de wijziging van de proefperiode dacht ik dat ik wellicht nog op 7 dagen recht had en me dit daarom opnieuw geboden werd.

Conclusie: de site is heel misleidend en voor je het door hebt zit je al ergens aan vast. De site doet vervolgens niets om je te helpen. Woningaanbod is overigens miniem, ga beter naar kamernet of kamers.nl

Ik ben tevreden wanneer mijn premium per direct opgezegd wordt en er niets wordt afgeschreven van mijn rekening.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Huurwoningen.nl over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Huurwoningen.nl in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Huurwoningen.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Huurwoningen.nl

Heeft op 24 oktober 2016 om 15:55 geantwoord

Geachte mevrouw Jenniskens,

Op de site staat genoemd dat dit uitsluitend voor nieuwe leden geldt, zie:

\"Probeer premium 14 dagen gratis *
Annuleren kan op elk moment!

Onbeperkt reageren op het volledige aanbod van Huurwoningen.nl
- Direct contact met de verhuurder
- Plan eenvoudig bezichtigingen in
- Gedetailleerde woningbeschrijvingen
Langer dan 14 dagen reageren op alle huurwoningen? Na de eerste 14 dagen wordt je abonnement steeds automatisch met een maand verlengd, tenzij je je abonnement voor het begin van de nieuwe abonnementsmaand opzegt.

* Alleen voor nieuwe leden.\"

Uw account is uitgeschreven per 17 oktober jl. Er zal komende week wel een incasso volgen.

Ashley Zuijdendorp

Alle klachten die gemeld zijn door kj95