Klacht: miskoop

op 12 oktober 2011 over Opel in de categorie Automerken

in 2007 koop ik een Opel Meriva bij Rijkmans Meppel, demo 16000 km op de teller en er werd bijgezegd dat de aluminum velgen aan de rechterzijde beschadigd waren, en dat deze niet meer verkrijgbaar waren, maar op de Dunlop site staan ze nog steeds. Een jaar later bij de eerste kleine beurt olie verversen e.d. zijn er geen bijzonderheden gemeld, in 2009 bij de eerste APK keuring ben ik gebeld of ik een schade heb gehad dit was niet het geval er was aan de rechterzijde een engelse koplamp gemonteerd het glas van de rechter mistlamp was ook stuk en de auto moest worden uitgelijnd omdat de voorbanden scheef afsleten, en werd er gelijk bij verteld dat de auto met deze banden niet door de volgende keuring zou komen dit is mij in het verkeerde keelgat geschoten. de koplamp is gratis vervangen maar het lampje en het uilijnen volgens de monteur 11 mm. heb ik wel moeten betalen. Voor de volgende keuring heb ik de banden vervangen bij een banden boer. En heb de Apk keuring bij een andere dealer laten uitvoeren met het verzoek een goed naar de auto te kijken.
Toen is gebleken dat de wagen een behoorlijke schade moet hebben gehad, de rechterdorpel was gespoten en er kwam roest uit de wielkasten ook is het rechter achter portier gespoten of vervangen. Enkele weken later ging de bumper ook spontaan losstaan en wel aan de rechterzijde. Met deze bevindingen ben ik weer naar Rijkmans gegaan, en heeft de balie medewerker er naar gekeken, die zij de auto is nu 4 jaar oud als ik dit opgelost moest worden zou ik hier zelf een deel aan mee moeten betalen ik heb gezegd dat ik dat niet van plan was en hij zou dit in de groep gooien maar heb geen enkele reactie van Rijkmans ontvangen. En heb ik een brief verstuurd. En ben voor een geprek uitgenodigd maar ik ben er niet uitgekomen met Rijkmans. Toen heb ik Opel Nederland geschreven zij zijn op het kenteken de eerste eigenaar en hebben de schade veroorzaakt en niet naar behoren opgelost, na enkele weken te hebben gewacht bericht van Opel Nederland dat ik dit met Rijkmans diende op te lossen, maar Rijkmans wil niets ten slotte heb ik gevraagd om dit onder de Opel lakgarantie op te lossen dit willen zij ook niet. Ik heb de auto on der volledeige Opel garantie gekocht maar er word niets opgelost.

Het glas van de mistlamp vervangen, de kosten van het uitlijnen en het lampje van de koplamp vergoeden, de rechter dorpel opnieuw spuiten, de bumper opnieuw bevestigen met nieuwe klemmen en twee nieuwe banden achterop de voorbanden heb ik al vervangen.

Alle klachten die gemeld zijn door w.ten.wolde