Klacht: Minachting klanten door PostNL

op 14 september 2016 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Op 4 augustus 2016 had ik een verjaardagscadeautje voor mijn zoon in China besteld.
Op 15 augustus 2016 was het bij PostNL inklaring in Nederland aangekomen.
Er moest nog een reactieformulier geleverd worden. 17 augustus 2016 is deze compleet ingevuld gemaild naar PostNL. Geen beweging in de track en trace of een reactie van PostNL.
24 augustus 2016 opnieuw een mail verstuurd met alle papieren en de vraag waar het pakketje bleef.
Weer geen enkele reactie van PostNL.
31 augustus Track en trace geeft plots aan dat op 16 augustus 2016 het pakketje helemaal niet ontvangen is bij PostNL.
Gebeld met PostNL:
Na zeer veel keren het keuzemenu geklikt te hebben krijg ik een dom bekend verhaal over fishing mails, een verhaal of ik mee wil doen aan een minuten lang tevredenheid onderzoek van PostNL en wordt er uitgebreid uitgelegd dat ik op de site van PostNL kan kijken.
Na vele door mij betaalde telefoonminuten en een extra toeslag voor PostNL krijg ik eindelijk iemand aan de lijn: Klopt het formulier is aangekomen maar het pakketje is nu binnen PostNL zoek geraakt.
Weer vele minuten aan de lijn om op eigen telefoonkosten doorgeven van alle nummers, NAW gegevens en voorlezen van het formulier welke PostNL heeft.
PostNL neemt binnen zeven werkdagen (dus anderhalve week) contact op hoe verder te gaan.
Had ik niet gebeld was er niets gebeurt bij PostNL. Immers mails worden niet beantwoord en zelf bedenken dat bij een reactieformulier een pakketje hoort wordt niet gedaan.
Neem een voorbeeld aan de Chinese winkelier en postbezorging. Zij kunnen vanuit China binnen 11 dagen een pakketje verwerken in de winkel en bezorgen naar Nederland.

Als PostNL schriftelijk zijn excuus aanbied aan mijn teleurgestelde zoon omdat hij zijn cadeau niet op zijn verjaardag gekregen heeft.

Indien het zwevend pakketje bij PostNL terecht is bezorgen aan huis!
Niet bij een drukke supermarkt zes kilometer verderop waar ik in de kassa rij kan gaan staan tussen winkelend publiek om, nadat alle volle bootschappen karren geleegd zijn, eindelijk 1 pakketje op mag halen.

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

4 maanden geleden - Geachte heer, mevrouw, Bedankt voor uw bericht. Ik begrijp dat uw pakket uit China nog niet bij u geleverd is. Ik kan me goed voorstellen dat dit erg vervelend voor u moet zijn, mijn excuses voor het ongemak! Ik wil graag met u mee kijken naar de status van het pakket, hier heb ik echter nog aanvullende informatie voor nodig. Wilt u mij in een antwoord op dit bericht uw tracking code sturen? Ik zie uit naar uw antwoord. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL, dan kunt u ook altijd terecht bij onze klantenservice via postnl.nl/klantenservice. Met vriendelijke groet, PostNL

Bericht van PostNL

4 maanden geleden - Geachte heer, mevrouw, Onlangs heeft u op deze site een klacht geplaatst. Om uw klacht goed in behandeling te kunnen nemen, hebben we aanvullende informatie van u nodig. We hebben u daarom een e-mail gestuurd maar hebben tot op heden nog geen reactie van u ontvangen. Om u zo goed mogelijk verder te kunnen helpen ontvangen we graag de gevraagde informatie van u. Met vriendelijke groet, PostNL

Heeft op 16 september 2016 om 16:37 geantwoord

Geachte heer/mevrouw,

Recent hebben wij u een herinnering gestuurd over het aandragen van aanvullende informatie. Helaas hebben wij deze informatie nog altijd niet van u mogen ontvangen. Wij beschouwen uw vraag daarom als afgehandeld en uw melding als afgesloten.

Alle klachten die gemeld zijn door breakpointklacht