Klacht: mijn te verwachten pakket zonder reden retourgezonden naar afzender buitenland

op 16 december 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Onlangs heb ik een pakket besteld in het buitenland, ik vond het erg lang duren en heb de track&trace nagekeken. Deze verneld dat het pakket zonder reden retour is gezonden naar afzender. (Overigens mijn adresgegevens waren juist vermeld) Ik heb telefonisch contact gehad met Post NL, maar die vertelden me dat ze niets konden doen en ik maar contact moest opnemen met de afzender! Deze vertelde me op zijn beurt dat de fout bij Post NL ligt en dat ik daar maar verhaal moest halen. Met andere woorden: WEG PAKKET!

Wanneer bovenstaande is opgelost en dat Post NL contact opneemt met de leverancier, de fout ligt bij hen! (bezorger)

9 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 22 december 2017 om 12:11 geantwoord

Geachte heer, mevrouw Buist,

Het spijt me om te horen dat uw pakket retour is gegaan. Ik kan me voorstellen dat dit niet prettig is.

Als blijkt dat het pakket onterecht retour is gezonden bij terugkomst bij de afzender, dan heeft die de mogelijkheid om bij zijn of haar lokale postdienst een onderzoek in te laten stellen en restitutie aan te vragen voor de verzendkosten. Dit is internationaal zo afgesproken. Als geadresseerde is het niet mogelijk om een vergoeding te ontvangen. De afzender is de opdrachtgever voor de verzending van het pakket en heeft de overeenkomst met het postbedrijf.

Alle klachten die gemeld zijn door AlexBEnschede